Nacházíte se: VŠCHT Praha  → VŠCHT Praha zahájila v Kralupech nad Vltavou stavbu vědecko-technického parku zaměřeného na stavební chemii
šablona: stranka
čas: 28.3.2024 23:37:52
url: '/popularizace/media/tiskove-zpravy/5336/vtp'
path: 1/4111/942/994/5161/1314/1473/5336/5742

V centru města Kralupy nad Vltavou, kde se nachází několik budov bývalých průmyslových podniků, byla počátkem července 2013 zahájena výstavba vědecko-technického parku (VTP) zaměřeného na stavební chemii. Rekonstrukce budovy bývalého mlýna na VTP je součástí revitalizace centra města, kterou zahájila v letošním roce přestavba budovy nového městského úřadu v těsném sousedství.

Výstavbu pro Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze (VŠCHT Praha) provede liberecká stavební firma SYNER s.r.o., která zvítězila ve výběrovém řízení a ve smlouvě se zavázala k termínu dokončení stavby v červnu 2014. Pokud bude tento termín dodržen a bez prodlev proběhne i instalace vnitřního vybavení a přístrojů, bude moci VTP zahájit činnost v druhé polovině roku 2014. Stavební práce a vybavení budovy budou pokryty finanční dotací z programu Prosperita z Operačního programu podnikání a inovace MPO ČR. Příjemcem této dotace je VŠCHT Praha s tím, že udržitelnost je požadována na období 10 let.

Zaměřením kralupského VTP je stavební chemie. Provozovatelem je VŠCHT Praha ve spolupráci se stavební fakultou a ostatními fakultami ČVUT v Praze. Cílem projektu je realizace přenosu výsledků výzkumu a nových poznatků do praxe v oblasti stavebnictví, výroby stavebních hmot a vyspělých materiálů. Dalším směrem je provádění náročných zkoušek a expertíz vyžadovaných stavebními firmami a dalšími uživateli z příbuzných oborů. VTP bude vybaven špičkovou technikou různých oborů instrumentální analýzy, přístroji pro studium užitných vlastností materiálů a jejich dlouhodobého chování v různých podmínkách. Na několika zařízeních lze provádět experimentální malotonážní výrobu. V budově VTP vznikne vedle laboratoří a technologických prostor také multimediálně vybavená aula a prostory pro vzdělávací aktivity a expozice.

Hlavní skupinu pracovníků VTP vytvoří převážně mladí výzkumní pracovníci a studenti magisterského nebo doktorského studia, dále zde budou zaměstnáni laboranti, techničtí pracovníci, administrativa a správa parku. Počet zaměstnanců, výzkumných pracovníků a studentů se může pohybovat okolo šedesáti, a to v závislosti na rozsahu řešených projektů a zakázek průmyslové sféry.

VTP_Kralupy_pohled_ji__n___web.jpg