Chemie
|
1. ročník
|
Zimní semestr
|
Kód |
Název předmětu |
P/C/L |
Zakončení |
Kredity |
Povinné předměty
|
B101001 |
Obecná a anorganická chemie I
Náplní předmětu jsou základní okruhy z obecné chemie - stavba atomu, periodicita vlastností, teorie chemické vazby, stereochemie molekul a základy chemické rovnováhy. Tyto principy jsou aplikovány při popisu reaktivity a vlastností základních skupin anorganických látek. Systematická část je podána na rozdíl od klasického pojetí (chemie prvků) jako chemie anorganických fází. Základními probíranými kategoriemi jsou molekulární plynné a kapalné látky, ionty ve vodných roztocích a jejich soli, koordinační sloučeniny, kovy a intermetalické fáze, pevné oxidy a anorganické polymery, karbidy, nitridy a další pevné sloučeniny kovů.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/3/0
|
Z+Zk
|
8 |
B101004 |
Laboratoř anorganické chemie I
Studenti jsou seznámeni se zásadami bezpečnosti práce, základním laboratorním vybavením a základními experimentálními postupy. Preparační práce a kvalitativní reakce doplní teoretické znalosti o charakteristických vlastnostech prvků a sloučenin.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
3 |
B110001 |
Organická chemie A
Předmět Organická chemie A představuje úvodní část dvousemestrálního kurzu organické chemie. Úvod předmětu je zaměřen převážně na teoretické principy organické chemie a stereochemii. Systematická část se zabývá chemií alkanů, alkenů, alkynů a arenů, a to nejen ze syntetického hlediska, ale především z hlediska reakčních mechanismů. Poslední část se zaměřuje na chemii derivátů uhlovodíků s funkční skupinou bez násobných vazeb, tedy na chemii halogenderivátů, alkoholů a aminů. Kurz pokračuje předmětem Organická chemie B.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/2/0
|
Z+Zk
|
6 |
B240001 |
Toxikologie a ekotoxikologie I
Toxikologie se zabývá vzájemným působením chemických látek a živého organismu, je předmětem shrnujícím základní informace o látkách, které poškozují živý organismus. Předmět obecně seznamuje s osudem látek v organismu a jejich účinky na něj, se způsobem zjišťování jejich toxicity. Několik přednášek se věnuje podrobněji vybraným anorganickým a organickým toxickým látkám a některým jejich skupinám. Jedna přednáška je věnována prevenci a následkům nehod, tedy zásadám bezpečné práce s toxickými látkami, likvidaci požáru a základům první pomoci. Další přednášky stručně popisují životní prostředí, tok látek a energie v něm. Závěrečné přednášky pak navazují s tématem toxických látek v životním prostředí a problémů s nimi spojených.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B403017 |
Seminář programu chemie
Předmět poskytuje základní náhled na šíři chemie jako přírodovědné a technické discipliny. Důraz je kladen na všeobecné základní chemické principy, logické vazby a souvislosti. Při výkladu se vychází ze základních kapitol fyzikální chemie a poukazuje se na dopad fyzikálně chemických zákonitostí v anorganické, organické i analytické chemie stejně jako v biochemii.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
1/2/0
|
Z+Zk
|
3 |
B413001 |
Matematika A
Základní kurz vysokoškolské matematiky je určen studentům bakalářského studia. Studenti zvládnou základy matematiky v rozsahu potřebném pro ostatní předměty (fyzika, fyzikální chemie,...). Absolvování kurzu je rovněž nutnou podmínkou pro absolvování navazujícího předmětu MB.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/4/0
|
Z+Zk
|
8 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
V827001 |
Tělesná výchova
Povinný předmět Tělesná výchova jasně definuje svůj kladný postoj ke spojení duševní a fyzické zdatnosti studenta.Podporuje aktivní a zdravý životní styl. Výuka má nenahraditelný význam pro zapojení studentů do tělesné výchovy a ostatních pohybových aktivit.Předmět se zaměřuje na rozvoj fyzické kondice, techniky a taktiky řady sportovních disciplín,koriguje svalové nerovnováhy vzniklé jednostranným zatěžování některých svalů při sportovní i běžné každodenní činnosti, podporuje správné držení těla a zlepšuje koordinaci pohybu.Nezanedbatelný je též také sociální rozměr předmětu-týmová spolupráce,vzájemná komunikace, navazování přátelství, společné vzpomínky.VŠCHT Praha nabízí pestrou paletu sportů, sportovních aktivit, soutěží,podporuje reprezentanty školy, snaží se vyplňovat volnočasové aktivity a tím se v konečném důsledku vytváří prostor pro větší integritu studenta se "svou školou".
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V827002 |
Sportovní kurz
Předmět základní kurz rozšiřuje sportovní život studenta na vysoké škole. V pravidelné semestrální nabídce je celá řada různě zaměřených kurzů. Rozmanitá je také délka kurzů- od jednodenních sportovních akcí až po týdenní kurzy.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/1/0
|
Z
|
1 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
V834001 |
Angličtina - pokročilí I
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tématické okruhy se týkají vztahů mezi lidmi, osobnosti, rodiny, jazyka, literatury a filmu, času a peněz. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B2+/C1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834003 |
Angličtina - mírně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků, nových gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem předmětu je dosáhnout úrovně A2+ podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834005 |
Angličtina - středně pokročilí I
Předmět je zaměřen na důkladné osvojení gramatických a lexikálních struktur, rozšíření a zdokonalení schopnosti komunikace a též písemné formy vyjadřování. Tematické okruhy se týkají jídla a vaření, rodiny, peněz, dopravy, telefonní komunikace, sportu a vztahů. Cílem předmětu je dosáhnout úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834007 |
Němčina - začátečníci I
Předmět je určen začátečníkům, je tedy zaměřen na základní dorozumění v nejběžnějších situacích každodenního života. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně A1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834009 |
Němčina - mírně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků, gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem je dosáhnout úrovně A2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834011 |
Němčina - středně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení a upevnění zvládnutých jazykových prostředků, které umožňují pracovat s jazykem na úrovni srovnatelné s běžnou komunikací i písemným projevem. Zvláštní důraz je kladen na rozšíření slovní zásoby, osvojení lexikálních prostředků. Cílem je dosažení úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834013 |
Francouzština - začátečníci I
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834015 |
Francouzština - mírně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků, gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem předmětu je dosáhnout úrovně A1/A2 podle sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834017 |
Francouzština - středně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení a zdokonalení jazykových prostředků, gramatických forem a zejména na rozšíření lexikální oblasti jazyka a rozvoj komunikačních dovedností. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834019 |
Ruština - začátečníci I
Předmět je určen začátečníkům, je tedy zaměřen na základní dorozumění v nejběžnějších situacích každodenního života. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně A1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834021 |
Ruština - středně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků,nových gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem předmětu je dosáhnout jazykové úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834023 |
Španělština - začátečníci I
Předmět je určen začátečníkům, je tedy zaměřen na základní dorozumění v nejběžnějších situacích každodenního jazyka.Cílem je dosáhnout jazykové úrovně A1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834025 |
Španělština - mírně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků, nových gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem předmětu je dosáhnout úrovně A2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834027 |
Španělština - středně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení a zdokonalení jazykových prostředků,gramatických forem a zejména na rozšíření lexikální oblasti jazyka, stejně tak na rozvoj komunikačních dovedností. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834029 |
Ruština - mírně pokročilí I
Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků,nových gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem předmětu je upevnit jazykovou úroveň A2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834031 |
Angličtina – pokročilí plus I
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tematické okruhy se týkají těchto konceptů: společenské přínosy, učení, výhledy do budoucna, vlivy. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni C1/C1+ podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834033 |
Němčina - pokročilí I
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné němčiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B2/C1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834040 |
Němčina pro inženýry I
Cílem předmětu je rozvíjet komunikační dovednosti se zvláštním důrazem na specifika odborného jazyka. Tématické oblasti zahrnují akademické prostředí, obecnou chemii, práci v laboratoři, technologie v oblasti životního prostřed
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V834042 |
Angličtina – středně pokročilí plus I
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů, vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tématické okruhy se týkají pohovorů, zdraví, módy, cestování, životního prostředí, adrenalinových zážitků a emocí. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B1+/B2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
Letní semestr
|
Kód |
Název předmětu |
P/C/L |
Zakončení |
Kredity |
Povinné předměty
|
B101002 |
Obecná a anorganická chemie II
Předmět rozšiřuje znalosti získané v OACH I. Obsahem je symetrie víceatomových molekul a teorie molekulových orbitalů, vazba v koordinačních sloučeninách, teorie Lewisových kyselin a bází, vazba v pevných látkách, základy chemie pevných látek, chemická rovnováha, elektrochemie a vybrané postupy a syntézy z oblasti speciální i aplikované anorganické chemie.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/2/0
|
Z+Zk
|
5 |
B110002 |
Organická chemie B
Předmět rozvíjí učivo Organické chemie A. Systematická část se zabývá především chemií kyslíkatých derivátů v závislosti na stoupajícím oxidačním čísle. Velká pozornost je věnována zejména enolové a příbuzné organické chemii. Závěrečná část je zaměřena na chemii dusíkatých sloučenin a přírodních látek. V rámci rozšíření znalostí jsou zařazeny přednášky na téma heterocyklické sloučeniny, pericyklické reakce, přechodné kovy v organické syntéze a základy supramolekulární chemie.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/2/0
|
Z+Zk
|
6 |
B110005 |
Laboratoř organické chemie I
Podmínkou vstupu do laboratoří je složení zkoušky z Organické chemie I, nebo složení zkoušky z Organické chemie A, a absolvování Laboratoří z anorganické chemie I. Cílem kurzu je naučit studenty základním operacím používaným v organické laboratoři. Studenti na sérii syntéz získávají potřebné pracovní návyky a zkušenosti při získávání a charakterizaci připravovaných sloučenin. Při hodnoceni studenta se klade důraz nejen na získané praktické dovednosti, ale i na znalosti jednoduchých výpočtů, které se týkají stechiometrie a ředění roztoků, a znalost chemických rovnic reakcí, které probíhají při prováděných operacích.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
3 |
B413002 |
Matematika B
Druhá část základního kurzu vysokoškolské matematiky je určena studentům bakalářského studia. Studenti si prohloubí znalosti získané v kurzu MA v rozsahu potřebném pro ostatní předměty (fyzika, fyzikální chemie,...).
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/3/0
|
Z+Zk
|
7 |
B413005 |
Počítačový algebraický systém Maple
Předmět seznamuje studenty s prostředím systému Maple, jednoho z matematických softwarů pro inženýry. Základní příkazy a programovací struktury se procvičují na aplikačních příkladech z matematiky, fyziky a chemického inženýrství.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
KZ
|
2 |
B444001 |
Fyzika A
Předmět je zaměřen na pochopení základních fyzikálních jevů a na rozvoj technického myšlení. Jsou probírány fyzikální zákony a vysvětlovány fyzikální principy, které jsou nezbytné pro návazné předměty v bakalářském studiu.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/2/0
|
Z+Zk
|
6 |
B834001 |
Odborný anglický jazyk A
Cílem předmětu je rozvíjet všechny jazykové dovednosti se zvláštním zaměřením na oblast odborného jazyka a jeho specifika. Tematické oblasti zahrnují univerzitní prostředí, obecnou chemii, práci v laboratoři a technologie ve vztahu k životnímu prostředí.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
V827001 |
Tělesná výchova
Povinný předmět Tělesná výchova jasně definuje svůj kladný postoj ke spojení duševní a fyzické zdatnosti studenta.Podporuje aktivní a zdravý životní styl. Výuka má nenahraditelný význam pro zapojení studentů do tělesné výchovy a ostatních pohybových aktivit.Předmět se zaměřuje na rozvoj fyzické kondice, techniky a taktiky řady sportovních disciplín,koriguje svalové nerovnováhy vzniklé jednostranným zatěžování některých svalů při sportovní i běžné každodenní činnosti, podporuje správné držení těla a zlepšuje koordinaci pohybu.Nezanedbatelný je též také sociální rozměr předmětu-týmová spolupráce,vzájemná komunikace, navazování přátelství, společné vzpomínky.VŠCHT Praha nabízí pestrou paletu sportů, sportovních aktivit, soutěží,podporuje reprezentanty školy, snaží se vyplňovat volnočasové aktivity a tím se v konečném důsledku vytváří prostor pro větší integritu studenta se "svou školou".
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V827002 |
Sportovní kurz
Předmět základní kurz rozšiřuje sportovní život studenta na vysoké škole. V pravidelné semestrální nabídce je celá řada různě zaměřených kurzů. Rozmanitá je také délka kurzů- od jednodenních sportovních akcí až po týdenní kurzy.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/1/0
|
Z
|
1 |
2. ročník
|
Zimní semestr
|
Kód |
Název předmětu |
P/C/L |
Zakončení |
Kredity |
Povinné předměty
|
B320001 |
Biochemie I
Předmět je zaměřen na pochopení základních principů biochemie; tedy jak na strukturu a funkci různých biologických molekul, tak na metabolismus.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/1/0
|
Z+Zk
|
5 |
B402003 |
Analytická chemie A
Předmět poskytuje první část základního přehledu analytické chemie pro studijní program CHEMIE. Posluchači se seznámí s principy analytických metod, které jsou využívány v kontrolních i vývojových analytických laboratořích. Spektrum metod zahrnuje jak metody klasické analýzy, tak i metody instrumentální, z nichž se posluchači seznámí s metodami elektrochemickými (potenciometrie, voltametrie, polarografie, coulometrie), s metodami separačními (plynová a kapalinová chromatografie) i s metodami spektroskopickými. Předmět je vyučován pouze s návazným předmětem Analytická chemie B.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/2/0
|
KZ
|
5 |
B403005 |
Laboratoř fyzikální chemie I
Předmět je zaměřen na praktické pochopení základních principů fyzikální chemie, konkrétně z oblasti stavového chování plynů, termodynamiky roztoků, kinetiky, fázových rovnováh, kalorimetrie a elektrochemie.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
3 |
B403018 |
Fyzikální chemie A +
Fyzikální chemie A poskytuje poctivé základy fenomenologické i molekulární fyzikální chemie. Tento předmět tvoří nedílný celek s předmětem Fyzikální chemie B. Fyzikální chemie A je zamořena především na výstavbu termodynamiky a její aplikace při studiu chemických reakcí. V úvodu jsou probrány některé méně běžné matematické techniky využívané v termodynamice. Ta je pak axiomaticky vystavěna a interpretována pomocí statisticko-termodynamických přístupů. Je zdůrazněno použití fyzikální chemie v různých odvětvích chemie. Předmět je doprovázen cvičením s využitím výpočetního systému MAPLE.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/2/0
|
KZ
|
6 |
B413003 |
Aplikovaná statistika
Základní kurz statistiky je určen studentům bakalářského studia. Studenti částečně zvládnou spolu s některými pravděpodobnostními pojmy základní statistické metody v rozsahu potřebném pro pochopení složitějších statistických metod v ostatních předmětech.
Ke zpracování dat bude používán software R. Software R je programovací jazyk určený zejména ke statistickým výpočtům a grafickým výstupům. Jedná se o volně dostupný software s kvalitní nápovědou, navíc díky jeho velké oblíbenosti ve statistické komunitě lze nalézt mnoho blogů s návody, radami a ukázkovými příklady.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
1/2/0
|
Z+Zk
|
4 |
B444002 |
Fyzika B
Předmět Fyzika B navazuje na předmět Fyzika A a je věnován vybraným partiím z teorie elektromagnetického pole, kvantové mechaniky, fyziky pevných látek, jaderné fyziky a fyziky elementárních částic. Náplň předmětu je modifikována s ohledem na potřeby navazujících předmětů bakalářského studijního plánu.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/2/0
|
Z+Zk
|
5 |
B444005 |
Laboratoř fyziky
Studenti měří laboratorní úlohy, které tématicky pokrývají přednášenou oblast fyziky (mechanika, kmity a vlnění, optika, elektřina, magnetismus, moderní fyzika)
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
3 |
B834002 |
Odborný anglický jazyk B
Cílem předmětu je rozvíjet komunikativní dovednosti se zvláštním důrazem na specifika odborného jazyka, zdokonalit již osvojené gramatické a lexikální jazykové prostředky. Tematické okruhy zahrnují potraviny a jejich zpracování, výrobu a použití léčiv, vlastnosti materiálů.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z+Zk
|
2 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
B445003 |
Webové aplikace v chemii
Předmět je zaměřen na tvorbu statických webových prezentací. Předmět proto seznamuje studenty jak s metodikou a technikou příprav a veškerými aspekty tvorby statických webů (hypertextových dokumentů), jejichž obsah a design studenti vytváří pomocí kódů značkovacího jazyka HTML5 a stylovacího jazyka CSS3.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
1/3/0
|
KZ
|
4 |
B837001 |
Podniková ekonomika
Cílem předmětu je poskytnout vědomosti v základních oblastech - vymezení podniku, jeho cíle a činnosti, vliv státu na podnikání, daňový systém, aktiva, pasiva, výnosy, náklady a cash flow, financování, finanční a ekonomická analýza podniku.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/1/0
|
Z+Zk
|
4 |
V832001 |
Historie chemie
Předmět přináší přehled vývoje chemie od starověku po moderní dobu s důrazem na význam chemie pro vývoj lidské společnosti. Je vysvětlen vývoj teoretických náhledů na hmotu a její přeměny, popsány starověké chemické technologie, alchymické názory a postupy a jejich dědictví pro moderní chemii, chemická revoluce v 18. století, vývoj chemické nomenklatury a periodizace prvků. Důraz je kladen na historii organické chemie v 19. století a také na vývoj základních chemických technologií.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
V832002 |
Vybrané kapitoly z filozofie a filozofie vědy
Kurz je zaměřen na diskusi základních otázek filosofie vědy, čtení a diskusi primárních textů. Kurz má formu semináře. Studenti si před každou hodinou přečtou texty, které budou diskutovány. Jeden ze studentů pak shrnuje text a řídí diskusi.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Z
|
2 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
V827001 |
Tělesná výchova
Povinný předmět Tělesná výchova jasně definuje svůj kladný postoj ke spojení duševní a fyzické zdatnosti studenta.Podporuje aktivní a zdravý životní styl. Výuka má nenahraditelný význam pro zapojení studentů do tělesné výchovy a ostatních pohybových aktivit.Předmět se zaměřuje na rozvoj fyzické kondice, techniky a taktiky řady sportovních disciplín,koriguje svalové nerovnováhy vzniklé jednostranným zatěžování některých svalů při sportovní i běžné každodenní činnosti, podporuje správné držení těla a zlepšuje koordinaci pohybu.Nezanedbatelný je též také sociální rozměr předmětu-týmová spolupráce,vzájemná komunikace, navazování přátelství, společné vzpomínky.VŠCHT Praha nabízí pestrou paletu sportů, sportovních aktivit, soutěží,podporuje reprezentanty školy, snaží se vyplňovat volnočasové aktivity a tím se v konečném důsledku vytváří prostor pro větší integritu studenta se "svou školou".
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V827002 |
Sportovní kurz
Předmět základní kurz rozšiřuje sportovní život studenta na vysoké škole. V pravidelné semestrální nabídce je celá řada různě zaměřených kurzů. Rozmanitá je také délka kurzů- od jednodenních sportovních akcí až po týdenní kurzy.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/1/0
|
Z
|
1 |
Letní semestr
|
Kód |
Název předmětu |
P/C/L |
Zakončení |
Kredity |
Povinné předměty
|
B143001 |
Chemická informatika
Předmět je zaměřen na získání základních nezbytných dovedností pro práci s odbornou chemickou literaturou, chemickými i multioborovými databázemi. Základní součástí je série "hands-on" cvičení, kde studenti získají praktické dovednosti.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
1/1/0
|
KZ
|
2 |
B320002 |
Biochemie II
Předmět tvoří nástavbu základního kurzu Biochemie I. Měl by studenty přivést k širšímu chápání biologických a biochemických souvislostí. Proto jsou témata jednotlivých přednášek volena tak, aby se v nich promítly poznatky z různých oblastí biochemie (struktury biopolymerů, molekulová genetika, metabolismus, aplikace bioanalytických metod).
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B320005 |
Laboratoř biochemie
Studenti získají teoretické a praktické znalosti o biochemických laboratorních technikách, které jsou běžně používány ve výzkumné práci. Naučí se zvládnout základní operace nutné pro práci v biochemické laboratoři. Vyzkouší si především metody z oblasti isolace a analýzy neznámého vzorku.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
3 |
B402004 |
Analytická chemie B
Předmět navazuje na předmět Analytická chemie A a pokračuje ve výkladu a výpočtech věnovaných základním instrumentálním analytickým metodám se zaměřením na spektrometrické metody, spřažené techniky, chemické senzory a biosenzory. Nedílnou součástí předmětu jsou kapitoly věnované zpracování a vyhodnocování analytických dat, interpretaci vibračních, hmotnostních a NMR spekter.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/1/0
|
Z+Zk
|
4 |
B402005 |
Laboratoř analytické chemie I
Cílem laboratoří je získání základních návyků potřebných v analytické chemii. Studenti si osvojí pravidla čisté, přesné a správné laboratorní práce. Spektrum metod zahrnuje metody chemické analýzy (1 práce), elektrochemické (3 práce), spektroskopické (2) a separační (1) metody. Na předmět navazuje Laboratoř analytické chemie II.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
3 |
B403019 |
Fyzikální chemie B +
Fyzikální chemie B navazuje ne předmět Fyzikální chmie A. Na přednáškách jsou probrány základy chemické kinetiky, elektrochemie, teorie transportních procesů, oblast fázových rovnováh a mezifázových dějů. Předmět je doprovázen cvičením s využitím výpočetního systému MAPLE.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/2/0
|
Z+Zk
|
6 |
B409003 |
Chemické inženýrství A
Dvousemestrální předmět Chemické inženýrství A/B pro obor Chemie je zaměřen na dovednosti užitečné při vývoji nových technologických procesů v kontextu průmyslového R&D, zejména pak při přenosu procesu z laboratorního do provozního měřítka. Studenti se seznámí s elementárními jevy sdílení hmoty, tepla a hybnosti, dále pak s principy činnosti a výpočetními postupy pro návrh jednotlivých typů aparátů (chemické reaktory, separační zařízení, zařízení pro hydrodynamické, částicové a tepelné procesy), a konečně s metodologií pro syntézu celého procesu.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/3/0
|
Z+Zk
|
6 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
V827001 |
Tělesná výchova
Povinný předmět Tělesná výchova jasně definuje svůj kladný postoj ke spojení duševní a fyzické zdatnosti studenta.Podporuje aktivní a zdravý životní styl. Výuka má nenahraditelný význam pro zapojení studentů do tělesné výchovy a ostatních pohybových aktivit.Předmět se zaměřuje na rozvoj fyzické kondice, techniky a taktiky řady sportovních disciplín,koriguje svalové nerovnováhy vzniklé jednostranným zatěžování některých svalů při sportovní i běžné každodenní činnosti, podporuje správné držení těla a zlepšuje koordinaci pohybu.Nezanedbatelný je též také sociální rozměr předmětu-týmová spolupráce,vzájemná komunikace, navazování přátelství, společné vzpomínky.VŠCHT Praha nabízí pestrou paletu sportů, sportovních aktivit, soutěží,podporuje reprezentanty školy, snaží se vyplňovat volnočasové aktivity a tím se v konečném důsledku vytváří prostor pro větší integritu studenta se "svou školou".
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/2/0
|
Z
|
1 |
V827002 |
Sportovní kurz
Předmět základní kurz rozšiřuje sportovní život studenta na vysoké škole. V pravidelné semestrální nabídce je celá řada různě zaměřených kurzů. Rozmanitá je také délka kurzů- od jednodenních sportovních akcí až po týdenní kurzy.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/1/0
|
Z
|
1 |
3. ročník
|
Zimní semestr
|
Kód |
Název předmětu |
P/C/L |
Zakončení |
Kredity |
Povinné předměty
|
B403011 |
Počítačová chemie
Předmět je exkurzí do moderní počítačové chemie. Polovina předmětu je věnována nezbytné teorii, druhá polovina jsou ukázky a cvičení. Předmět pokrývá kvantovou chemii (se cvičením v programu Gaussian), molekulové simulace (MACSIMUS), počítačovou biochemii (PyMOL) a databáze vlastností látek.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Z
|
3 |
B409004 |
Chemické inženýrství B
Dvousemestrální předmět Chemické inženýrství A/B pro obor Chemie je zaměřen na dovednosti užitečné při vývoji nových technologických procesů v kontextu průmyslového R&D, zejména pak při přenosu procesu z laboratorního do provozního měřítka. Studenti se seznámí s elementárními jevy sdílení hmoty, tepla a hybnosti, dále pak s principy činnosti a výpočetními postupy pro návrh jednotlivých typů aparátů (chemické reaktory, separační zařízení, zařízení pro hydrodynamické, částicové a tepelné procesy), a konečně s metodologií pro syntézu celého procesu.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/3/0
|
Z+Zk
|
6 |
B409005 |
Laboratoř chemického inženýrství s projektem
Studenti se v pracovních skupinách (obvykle tříčlenných) seznamují se základními operacemi a aparáty užívanými v chemických a potravinářských provozech. Úkolem skupiny je vykonat předepsané měření, zpracovat experimentální data a vypracovat písemný protokol o průběhu měření a jeho výsledcích. Protokol též obsahuje vyvozené závěry. Cílem projektu je naučit studenty aplikovat poznatky z předmětu Chemické inženýrství na složitější problémy, tj. např. na problémy zahrnující několik jednotkových operací. Studenti řeší zadané úkoly ve skupinách, aby se též seznámili se zásadami týmové práce. Postup řešení je následující: analýza problému, výběr metody řešení, vyhledání potřebných dat a vlastní řešení problému. Studenti vypracovávají o řešení problému písemnou zprávu a výsledky práce obhajují při závěrečné ústní prezentaci.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
4 |
Povinně volitelné A
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
B108002 |
Úvod do studia materiálů
Student si osvojí základní představu o používaných materiálech v současnosti. Získá přehled o tradičních materiálech: - Keramika, sklo, anorganická pojiva - Plasty a kaučuky - Kovy a slitiny - Kompozity
Kromě toho získá i základní informace o progresivních materiálech současnosti: - Nanomateriály - Inteligentní materiály
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B240004 |
Environmentální chemie
Cílem předmětu je poskytnutí znalostí o pohybu a působení chemických látek v životním prostředí. Předmět tedy poskytuje zejména informace vzniku a osudu chemických látek v atmosféře, hydrosféře a pedosféře. Značná část pozornosti je věnována abiotickým a biotické environmentálním reakcím a rovnováhám. Absolvování předmětu umožní studentům poznat komplexní problematiku působení chemických látek ve všech složkách životního prostředí a poskytne informace o aktuálních trendech v ochraně životního prostředí.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B320003 |
Biologie I
Předmět poskytuje přehled o společných základech, vzniku a vývoji živých soustav a základních vztazích struktury a biologické funkce od úrovně molekulárních entit, přes organizaci buňky (zejména eukaryotní), tkání a pletiv až po úroveň vztahů v rámci ekosystémů. Dále uvádí základní mechanismy dědičnosti, přenosu a exprese genetické informace, ontogeneze buňky a organismů, evoluce a představuje diverzitu současných organismů.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B413006 |
Fourierova transformace pro studenty bakalářského studia
Cílem předmětu je seznámit studenty s fyzikální motivací, zavedením, vlastnostmi a různými možnostmi použití Fourierovy transformace, diskrétní FT, rychlé FT, jedno a vícerozměrné FT, inverzní FT, konvoluce, dekonvoluce, teorie distribucí, zejména Diracovy delta distribuce a rozkladem na singulární hodnoty (SVD), a to jak na počítači, tak ručně, zejména s ohledem na zpracování signálu, např. zvukového, obrazového a z infračervené spektroskopie.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/2/0
|
Z+Zk
|
5 |
Povinně volitelné A
Minimální počet zapisovaných předmětů: 2
|
B101006 |
Laboratoř anorganické chemie II
Laboratoře jsou zaměřeny na chemii kovů, včetně koordinačních sloučenin. Studenti provádějí řadu navazujících preparačních prací (tzv. bezodpadovou technologií), kdy jsou zpracovávány všechny podíly obsahující příslušný kov. Práce je zakončena látkovou bilancí kovu. Součástí laboratoří jsou kvalitativní reakce kationtů včetně jejich určení v neznámém vzorku. Talentovaní studenti mohou být vybráni na přípravu složitějších sloučenin s využitím nových přístrojů ústavu.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
4 |
B110006 |
Laboratoř organické chemie II
Druhý kurs praktické výuky organické chemie je zaměřen na složitější operace organické syntézy, včetně analýzy směsí látek a jejich charakterizaci pomocí spektroskopických metod.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
4 |
B402006 |
Laboratoř analytické chemie II
Laboratoře analytické chemie II jsou zaměřeny na pokročilé instrumentální metody, běžně využívané v procesních laboratořích. Laboratoře jsou pokračováním LACH I a rozšiřují znalosti analytické chemie uplatnitelné v praxi. Studenti se setkají s pokročilými analytickými metodami, včetně analýz in-situ, z nichž některé už zahrnují komplikovanější zpracování dat, než tomu bylo v případě LACH I.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/4
|
KZ
|
4 |
B403006 |
Laboratoř fyzikální chemie II
Náplní předmětu je prohloubení praktických znalostí a laboratorních návyků získaných v rámci předmětu Laboratoř fyzikální chemie I. Kurz je zaměřen na praktické pochopení základních principů fyzikální chemie, konkrétně z oblasti stavového chování plynů, termodynamiky roztoků, chemické kinetiky, fázových rovnováh, kalorimetrie a elektrochemie.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/3
|
KZ
|
3 |
Povinně volitelné B
Minimální počet zapisovaných předmětů: 1
|
B101005 |
Bezpečnost a legislativa v chemii
Absolvent přednášek získá přehled o základní české a evropské chemické legislativě, kterou se musí jako budoucí vysokoškolsky vzdělaný pracovník řídit. Nejedná se přitom pouze o chemické závody. Jednotlivé okruhy jsou průběžně aktualizovány, to však znemožňuje přípravu jakýchkoli skript. Studijním materiálem se stávají přednášky, které jsou průběžně umisťovány na webové stránky a samozřejmě aktuální znění jednotlivých nařízení a zákonů.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B111012 |
Inženýrství farmaceutických výrob
Předmět přináší poznatky o přípravě lékových forem, které mají klíčový význam pro formulaci farmaceutických produktů. S využitím chemicko-inženýrských principů a poznatků z fyzikální chemie a dalších disciplin jsou vysvětlovány principy výroby kapalných, polotuhých a pevných lékových forem a metody hodnocení jejich kvality. Zvláštní pozornost je věnována sypkým hmotám, jejich skladování, transportu, mísení, granulaci a tabletování. Samostatně jsou probírány biotechnologické syntéza antibiotik v aerobních fermentorech a metody sterilizace lékových forem a aparatur.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/0/0
|
Zk
|
5 |
B342008 |
Základy vědecké komunikace
Předmět je zaměřen na zvýšení měkkých dovedností studentů při písemné a orální presentací vlastních výsledků. Základem jsou teoretické přednášky a praktická cvičení v rétorice, přednesení odborné přednášky a plakátového sdělení. Podstatnou část předmětu tvoří příprava na psaní bakalářské práce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/1/0
|
Z+Zk
|
4 |
B402012 |
Úvod do strukturní analýzy
Předmět uvádí základní přehled o metodách používaných při strukturní analýze léčiv. Věnuje se jak metodám spektrálním, tak i difraktometrickým metodám. Pozornost je věnována jak principům metod, tak i instrumentaci, ale především interpretaci experimentálních dat s ohledem na praktické farmaceutické aplikace.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
Letní semestr
|
Kód |
Název předmětu |
P/C/L |
Zakončení |
Kredity |
Povinné předměty
|
B963001 |
Bakalářská práce
Cílem bakalářské práce je prokázat schopnost studentů samostatně vyřešit zadané téma práce, popsat metody a výsledky řešení, kriticky zhodnotit a diskutovat získané výsledky, formulovat nejdůležitější závěry. Práce typicky sestává z literární části, v níž student vypracuje literární rešerši z odborné, převážně cizojazyčné literatury, při níž si rozšíří teoretické znalosti v oblasti tématu bakalářské práce, a části praktické. Praktická část mívá zpravidla experimentální, méně často výpočetní nebo interpretační charakter, ale vždy vyžaduje aktivní aplikaci znalostí a dovedností získaných v předchozím studiu k tomu, aby byly získány požadované výsledky. Součástí práce musí být přehledná a adekvátní prezentace dosažených výsledků, jejich kritické zhodnocení a diskuse v kontextu současného stavu poznání, prezentovaného v literární části, a formulace závěrů, dokumentujících splnění cílů práce.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/0/12
|
Z
|
15 |
B963002 |
Seminář k bakalářské práci
Cílem semináře je poskytnout studentům znalosti a naučit je dovednostem potřebným při vypracovávání bakalářské práce a při presentování jejich výsledků. V rámci semináře se studenti naučí komunikovat o pracovních problémech a naučí se je řešit. Dále budou poučeni o způsobech presentace výsledků a pravidelně budou před svými kolegy podávat přehled dosažených výsledků a diskutovat s nimi. Naučí se též využívat informační zdroje a rozborem prací z předchozích let se naučí, jak správně napsat bakalářskou práci a jak se vyvarovat chyb.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
0/3/0
|
Z
|
3 |
Povinně volitelné A
Minimální počet zapisovaných předmětů: 2
|
B110008 |
Struktura a reaktivita organických látek
Cílem předmětu je shrnutí učiva probraného v rámci Organické chemie A a B (příp. Organické chemie I a II), srovnání příbuzných reakcí na základě vztahu struktura vs. reaktivita, prohloubení znalostí základních reakčních mechanismů a jejich využití v základních syntetických sekvencích. Přednášky jsou zaměřeny převážně na vysvětlení a porovnání reakčních mechanismů. Semináře slouží k procvičení přednesené látky formou řešení příkladů za aktivní účasti posluchačů. Nedílnou součástí semináře je prezentace a diskuze domácích úkolů, které řeší během semestru každý ze studentů.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/1/0
|
Z+Zk
|
6 |
B320006 |
Bioanalytické metody
Bioanalytické metody se zabývají stanovením analytu s využitím specifické interakce mezi molekulami. Moderní bioanalytické postupy zajišťují vysokou specifitu stanovení (jednou z reagujících složek je biopolymer, proto mluvíme o biospecifitě), ale i vysokou citlivost a nízký detekční limit. Součástí jsou enzymatické metody, elektromigrační metody, proteomika, genetické metody (zejména různé aplikace polymerasové řetězové reakce - PCR), imunochemické a další biochemické a mikrobiologické metody.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
2/0/0
|
Zk
|
3 |
B403010 |
Teoretická chemie
Úvod do moderních metod teoretické (výpočetní) chemie založených na částicovém pohledu na hmotu. Přednáška pokrývá základy kvantové chemie, spektroskopie, statistické termodynamiky, kinetické teorie, teorie chemických reakcí a molekulárního modelování a simulací.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
3/1/0
|
Z+Zk
|
5 |
B445004 |
Počítačová grafika
Cílem předmětu je podat základní informace o současné počítačové grafice a souvisejících tématech. Je zaměřen na porozumění a shopnost praktického uplatnění zásad tvorby, uchování a přenosu obrazových dat. Kromě teoretických poznatků je zaměřen na zvládnutí práce v rastrovém a vektorovém grafickém editoru.
Více informací o předmětu naleznete v
Studijním Informačním Systému
a
aplikaci EMIL
.
|
1/3/0
|
Z+Zk
|
5 |
Další informace
|
Během 1. až 5. semestru musí student získat celkem 4 zápočty z tělesné výchovy. Jeden ze zápočtů lze nahradit absolvováním letního nebo zimního týdenního sportovního kurzu.
|