Mapa webu Sociální sítě
[paticka_budova_1_nadpis] => NÁRODNÍ TECHNICKÁ KNIHOVNA
[paticka_budova_1_popis] =>
[paticka_budova_2_nadpis] => STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON
[paticka_budova_a_popis] => Rektor, Oddělení komunikace, Centrum informačních služeb
[paticka_budova_b_nadpis] => BUDOVA B
[paticka_budova_b_popis] => Děkanáty fakult: FCHT, FTOP, FPBT, FCHI,
Pedagogické oddělení, Výpočetní centrum, Zahraniční oddělení, Kvestor
[paticka_budova_c_nadpis] => BUDOVA C
[paticka_budova_c_popis] => Dětský koutek Zkumavka, Praktický lékař
[paticka_odkaz_mail] => mailto:info@vscht.cz
[stahnout] => Stáhnout
[top_login] => Přihlášení
[social_fb_odkaz] => https://www.facebook.com/vscht
[social_fb_title] => Facebook VŠCHT Praha
[social_tw_odkaz] => https://twitter.com/vscht
[social_tw_title] => Twitter VŠCHT Praha
[social_yt_odkaz] => https://www.youtube.com/user/VSCHTPraha
[social_yt_title] => Youtube VŠCHT Praha
[drobecky] => Nacházíte se: VŠCHT Praha
[logo] =>
[more_info] => více informací
[top_search_placeholder] => hledat...
[odpocet_dny] => dní
[odpocet_hodiny] => hodin
[odpocet_minuty] => minut
[odpocet_vteriny] => vteřin
[zobrazit_kalendar] => zobrazit kalendář
[logo_href] => /
[dokumenty_kod] => Kód
[dokumenty_nazev] => Název
[dokumenty_platne_od] => Platné od
[dokumenty_platne_do] => Platné do
[paticka_budova_2_popis] =>
[google_search] => 001523547858480163194:u-cbn29rzve
[archiv_novinek] => Archiv novinek
[submenu_novinky_rok_title] => Zobrazit novinky pro daný rok.
[adresa_url] =>
[paticka_mapa_alt] => Kontakt
[den_kratky_5] => pá
[den_kratky_4] => čt
[den_kratky_3] => st
[den_kratky_1] => po
[den_kratky_0] => ne
[den_kratky_2] => út
[den_kratky_6] => so
[zobrazit_vice_kalendar] => více zde →
[novinky_kategorie_1] => Akce VŠCHT Praha
[novinky_kategorie_2] => Důležité termíny
[novinky_kategorie_3] => Studentské akce
[novinky_kategorie_4] => Zábava
[novinky_kategorie_5] => Věda
[novinky_archiv_url] => /novinky
[novinky_servis_archiv_rok] => Archiv z roku
[novinky_servis_nadpis] => Nastavení novinek
[novinky_dalsi] => zobrazit další novinky
[novinky_archiv] => Archiv novinek
[intranet_odkaz] => https://intranet.vscht.cz/
[intranet_text] => Intranet
[hledani_nadpis] => Vyhledávání
[search_placeholder] => hledat
[mobile_over_nadpis_menu] => Menu
[mobile_over_nadpis_search] => Hledání
[mobile_over_nadpis_jazyky] => Jazyky
[mobile_over_nadpis_login] => Přihlášení
[menu_home] => Domovská stránka
[logo_mobile_href] => /
[logo_mobile] =>
[zobraz_desktop_verzi] => zobrazit plnou verzi
[zobraz_mobilni_verzi] => zobrazit responzivní verzi
[paticka_mapa_odkaz] => https://www.vscht.cz/kontakt
[nepodporovany_prohlizec] => Ve Vašem prohlížeči se nemusí vše zobrazit správně. Pro lepší zážitek použijte jiný.
[copyright] =>
[preloader] => Prosím čekejte...
[hledani_nenalezeno] => Nenalezeno...
[hledani_vyhledat_google] => vyhledat pomocí Google
[hledani_platnost] => platnost:
[hledani_platnost_do_neomezene] => neomezeně
[hledani_platnost_od_veku] => od věků
[novinka_publikovano] => Publikováno:
[novinka_datum_konani] => Datum konáni:
[social_in_odkaz] => https://www.instagram.com/vschtpraha
[social_in_title] => Instagram VŠCHT Praha
[social_li_odkaz] => https://www.linkedin.com/school/vysok%C3%A1-%C5%A1kola-chemicko-technologick%C3%A1-v-praze/
[social_li_title] => LinkedIn VŠCHT Praha
)
[poduzel] => stdClass Object
(
[993] => stdClass Object
(
[obsah] =>
[poduzel] => stdClass Object
(
[995] => stdClass Object
(
[obsah] =>
[iduzel] => 995
[canonical_url] => //www.vscht.cz
[skupina_www] => Array
(
)
[url] =>
[sablona] => stdClass Object
(
[class] =>
[html] =>
[css] =>
[js] =>
[autonomni] =>
)
)
[996] => stdClass Object
(
[obsah] =>
[iduzel] => 996
[canonical_url] => //www.vscht.cz
[skupina_www] => Array
(
)
[url] =>
[sablona] => stdClass Object
(
[class] =>
[html] =>
[css] =>
[js] =>
[autonomni] =>
)
)
[997] => stdClass Object
(
[obsah] =>
[iduzel] => 997
[canonical_url] => //www.vscht.cz
[skupina_www] => Array
(
)
[url] =>
[sablona] => stdClass Object
(
[class] =>
[html] =>
[css] =>
[js] =>
[autonomni] =>
)
)
)
[iduzel] => 993
[canonical_url] =>
[skupina_www] => Array
(
)
[url] =>
[sablona] => stdClass Object
(
[class] =>
[html] =>
[css] =>
[js] =>
[autonomni] =>
)
)
[994] => stdClass Object
(
[obsah] =>
[poduzel] => stdClass Object
(
[1001] => stdClass Object
(
[nazev] => Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
[seo_title] => Domovská stránka
[seo_desc] => Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, univerzita, která nabízí široké spektrum studijních oborů, týkajících se nejen chemie.
[autor] =>
[autor_email] =>
[obsah] =>
[urlnadstranka] =>
[obrazek] => 0002~~S60oSS3KTC0yNAEA.jpg
[pozadi] =>
[iduzel] => 1001
[canonical_url] =>
[skupina_www] => Array
(
)
[url] => /home
[sablona] => stdClass Object
(
[class] => stranka_novinky
[html] =>
[css] =>
[js] =>
[autonomni] => 1
)
)
[1011] => stdClass Object
(
[nazev] => Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
[seo_title] => Škola
[seo_desc] => VŠCHT Praha je prestižní vysoká škola s rodinnou atmosférou.
[autor] => Oddělení komunikace
[autor_email] => info@vscht.cz
[obsah] =>
Vítejte ve světě moderní chemie
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze je přirozeným centrem prvotřídního vzdělávání a výzkumu v oblastech chemie a potravinářství. Patří mezi největší tuzemské instituce zaměřené na technickou chemii, chemické a biochemické technologie, materiálové a chemické inženýrství, potravinářství a výživu, životní prostředí a ekonomiku a management.
[urlnadstranka] =>
[ogobrazek] =>
[pozadi] =>
[iduzel] => 1011
[canonical_url] =>
[skupina_www] => Array
(
)
[url] => /skola
[sablona] => stdClass Object
(
[class] => stranka_submenu
[html] =>
[css] =>
[js] =>
[autonomni] => 1
)
)
[1013] => stdClass Object
(
[nazev] => Fakulty, ústavy
[seo_title] => Fakulty, ústavy
[seo_desc] => Počty ústavů, studentů, absolventů a akademických pracovníků na jednotlivých fakultách.
[autor] =>
[autor_email] =>
[obsah] =>
[urlnadstranka] =>
[ogobrazek] =>
[pozadi] =>
[iduzel] => 1013
[canonical_url] =>
[skupina_www] => Array
(
)
[url] => /fakulty
[sablona] => stdClass Object
(
[class] => boxy
[html] =>
[css] =>
[js] => $(function() {
setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000);
setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000);
});
function CountDownIt(selector) {
var el=$(selector);foo = new Date;
var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0;
var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24));
var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600));
var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60));
if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;}
if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;}
if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;}
if(minut<10) {unixtime='0'+minut;}
el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime);
}
function slide(el,vlevo) {
if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1;
var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; }
el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka});
el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected');
el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected');
return false;
}
function slideTo(el,cislo) {
if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false;
el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka});
el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected');
el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected');
return false;
}
[autonomni] => 1
)
)
[71788] => stdClass Object
(
[nazev] => Studium
[seo_title] => Studium
[seo_desc] =>
[autor] =>
[autor_email] =>
[obsah] =>
[urlnadstranka] =>
[ogobrazek] =>
[pozadi] =>
[iduzel] => 71788
[canonical_url] =>
[skupina_www] => Array
(
)
[url] => /studium
[sablona] => stdClass Object
(
[class] => boxy
[html] =>
[css] =>
[js] => $(function() {
setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000);
setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000);
});
function CountDownIt(selector) {
var el=$(selector);foo = new Date;
var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0;
var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24));
var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600));
var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60));
if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;}
if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;}
if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;}
if(minut<10) {unixtime='0'+minut;}
el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime);
}
function slide(el,vlevo) {
if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1;
var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; }
el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka});
el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected');
el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected');
return false;
}
function slideTo(el,cislo) {
if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false;
el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka});
el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected');
el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected');
return false;
}
[autonomni] => 1
)
)
[1014] => stdClass Object
(
[nazev] => Věda a výzkum
[seo_title] => Věda a výzkum
[seo_desc] => Věda a výzkum na VŠCHT Praha, kontakty, projekty, ocenění vědeckých a výzkumných výstupů.
[autor] =>
[autor_email] =>
[perex] =>
[ikona] => oko
[obrazek] =>
[ogobrazek] =>
[pozadi] =>
[obsah] =>
VŠCHT Praha je technickou vysokou školou univerzitního typu s hlavním zaměřením na oblast technické chemie, chemické a biochemické technologie, materiálového a chemického inženýrství, potravinářství a životního prostředí. Její moderní vybavení a rozsáhlý vědecko-výzkumný potenciál ji předurčují k výchově špičkových odborníků pro průmyslovou praxi, výzkum a vývoj i státní správu.
VŠCHT Praha je členěna na čtyři fakulty. Vyniká propojením vzdělávací činnosti s velice kvalitním výzkumem, jak základním, tak i aplikovaným. Vědecké týmy všech fakult VŠCHT Praha se intenzivně zapojují do programů národní i mezinárodní spolupráce ve vědě, výzkumu a inovacích. Jak metodickou, tak administrativní podporu vědcům při podávání projektových žádostí i během řešení projektů poskytuje Projektové centrum.
Komercializaci aplikovaného výzkumu považuje VŠCHT Praha za významnou součást svých aktivit. Proto zde funguje Oddělení pro výzkum a transfer technologií, které svou činností přispívá ke zvýšení komercializace výsledků a vyhledávání nových příležitostí spolupráce s aplikační sférou. V roce 2015 VŠCHT Praha otevřela vědecko-technický park - Technopark Kralupy, který je zaměřený na stavební chemii, materiálové inženýrství a související obory. Jeho fungování hraje v transferu znalostí na VŠCHT Praha důležitou roli.
VŠCHT Praha chce být atraktivní institucí pro mladé vědce, proto Projektové centrum aktivně podporuje uchazeče, kteří zde chtějí realizovat svůj vědecko-výzkumný projekt např. v rámci Akce Marie Skłodowska-Curie. Dále mají mladí vědci příležitost se ucházet o prestižní startovací grant - Fond Dagmar Procházkové, pomocí kterého mohou vybudovat svoji vlastní výzkumnou skupinu na VŠCHT Praha. Postdoktorandům se dostává široké podpory v rozšiřování jejich výzkumných zkušeností prostřednictvím mezinárodní mobility.
VŠCHT Praha se aktivně zapojuje do mezinárodní integrace rozšiřováním a prohlubováním spolupráce v oblasti vědecko-výzkumné i pedagogické s evropskými i mimoevropskými partnery. Základními pilíři těchto aktivit jsou vědecko-výzkumné projekty, meziuniverzitní smlouvy o spolupráci a Erasmus+ smlouvy, stejně tak jako vytváření a akreditace společných studijních programů se zahraničními univerzitami.
V rámci příprav na HR Award se VŠCHT Praha zavázala vytvářet přátelské pracovní podmínky, podporovat profesní rozvoj a uplatňovat transparentní postupy přijímání pracovníků: Zázemí pro zaměstnance spoluvytváří Personální odbor spolu s Welcome center, které podporuje zaměstnance přijíždějící ze zahraničí - počínaje podporou s vízovým procesem až po poskytnutí informací k všednímu dni v Praze. A aby byla atraktivní a přívětivou institucí pro všechny zaměstnance i studenty, klade VŠCHT Praha důraz na genderovou rovnost. Proto zde jako součást Plánu genderové rovnosti (Gender equality plan) vznikl akční plán, který je pro dosažení zmiňované genderové rovnosti důležitým vodítkem.
VŠCHT Praha tradičně patří k předním českým výzkumným pracovištím s intenzivní spoluprací s průmyslovou praxí. Výzkumní pracovníci z VŠCHT Praha participují na řadě výzkumných projektů financovaných z veřejných zdrojů v rámci projektů tuzemských poskytovatelů (TA ČR, MPO – TIP, MZe – NAZV, MV – Bezpečnostní výzkum, …) i z neveřejných zdrojů v rámci přímé smluvní spolupráce s podnikatelskými subjekty.
V rámci aplikovaného výzkumu je prováděn koncepční výzkum a vývoj s aktivním zapojením studentů doktorských a magisterských studijních programů. V rámci smluvního výzkumu s podnikatelskými subjekty jsou pak zpravidla řešeny aktuální technologické a analytické problémy. Výhodou je, že VŠCHT Praha je při řešení požadavků technologické praxe velmi flexibilní a je schopna rychlé reakce na vzniklou situaci. To zvyšuje její konkurenceschopnost mezi ostatními subjekty na trhu.
Na specializační výuce v rámci jednotlivých ústavů VŠCHT Praha se podílí řada významných odborníků z aplikační sféry. Jde například o odborníky z farmaceutického průmyslu, petrochemického průmyslu a z oblasti odpadového hospodářství. Odborníci působí především v navazujícím magisterském studiu.
Vědecko-výzkumná oblast má také významný nadregionální charakter, kde téměř 70 % partnerů aplikovaného výzkumu má sídlo mimo Prahu. VŠCHT Praha zaujímá v řadě především technologických oborů výsadní postavení v rámci ČR (např. technologie vody, technologie paliv, anorganické technologie, biotechnologie, potravinářské technologie).
V souladu s dlouhodobým záměrem se VŠCHT Praha aktivně zapojuje do mezinárodní integrace a rozšiřuje a prohlubuje spolupráci v oblasti vědecko-výzkumné i pedagogické s evropskými i mimoevropskými partnery. Základními pilíři těchto aktivit jsou mezinárodní vědecko-výzkumné projekty, meziuniverzitní smlouvy o spolupráci a na ERASMUS, společné studijní programy se zahraničními univerzitami. VŠCHT Praha má téměř 70 aktivních meziuniverzitních smluv o spolupráci a 130 bilaterálních smluv ERASMUS. Aktivní účast akademických pracovníků a studentů v mezinárodních projektech a programech vede k navazování nových kontaktů a rozšiřování oblastí spolupráce jak z hlediska obsahového, tak i geografického. Zájem o uzavírání nových smluv ze strany zahraničních partnerů je trvalý, ze strany VŠCHT Praha je prioritou uzavírat takové smlouvy, u kterých je předpoklad oboustranné akademické spolupráce a reciprocity studentských a vědeckých mobilit.
Neustále pokračuje úsilí zaměřené na rozšiřování možností studia na zahraničních univerzitách pro studenty VŠCHT Praha. Kromě dlouhodobých studijních pobytů byly díky rozvojovým projektům i dalším zdrojům výrazně podpořeny i krátkodobé pobyty, které umožnily studentům účastnit se intenzivních odborných kurzů, workshopů, konferencí a seminářů.
Velká pozornost je věnována zahraničním studentům a hostujícím odborným pracovníkům.Nabídka pro zahraniční zájemce o studium se promítá do akreditace bakalářských a magisterských studijních programů vyučovaných v angličtině a k realizaci mezinárodních magisterských programů ERASMUS MUNDUS, rovněž vyučovaných v angličtině.
Úspěšnou formou propagace VŠCHT Praha vedoucí ke zvýšení zájmu o spolupráci je pořádání mezinárodních vědeckých konferencí a seminářů přímo v prostorách školy.
Tento rozcestník je určen absolventům VŠCHT Praha. Zde se můžete zaregistrovat do databáze absolventů, přečíst si rozhovory z úspěšnými absolventy, projít nabídky práce, prohlédnout si obhájené práce či získat kopie svých ztracených nebo zničených dokumentů o studiu.
Alumni, klub absolventů VŠCHT Praha sdružuje absolventy a přátele VŠCHT Praha. Usiluje o vytvoření vzájemné komunikační platformy mezi školou, absolventy a současnými studenty. Klub nabízí setkávání absolventů a přednášky zajímavých absolventů.
Akademický senát je samosprávným zastupitelským akademickým orgánem VŠCHT Praha.
Akademický senát má 27 členů, z toho každá fakulta VŠCHT Praha je zastoupena 4 akademickými pracovníky a 2 studenty, celoškolní ústavy pak 2 akademickými pracovníky a 1 studentem.
Funkční období členů akademického senátu z řad akademických pracovníků je tříleté, funkční období členů z řad studentů dvouleté. Funkční období končí 31. ledna.
Akademický senát VŠCHT (,,velký“ senát) a Akademické senáty fakult („malé“ senáty) jsou nejvyšší orgány naší školy a jejích fakult. Jejich členové rozhodují nebo se podílí na rozhodování o mnohém dění na škole, o budoucím směřování, o struktuře výuky a studijních programů, o vzhledu a vybavení školy, o rozpočtech a mnoha dalších věcech, které si jen s vedením a organizací naší ,,Alma mater“ dokážete představit. My studenti ve ,,velkém“ a „malých“ senátech tvoříme celou třetinu členů, což nám spolu s „právem veta“ ve ,,velkém“ senátu dává příležitost k prosazení vašich nápadů, námitek a umožňuje vám tak školu posouvat vpřed a inovovat ji i její struktury.
Co dělají senáty
Volí rektora a na fakultách děkany
Schvalují rozpočty (školy a jednotlivých fakult) a kontrolují využívání finančních prostředků
Prostřednictvím rozpočtů mimo jiné schvalují i velké investice
Rozhodují o vzniku nebo zrušení součástí školy či o jejich reorganizaci
Schvalují vnitřní předpisy školy a fakult, například Studijního a zkušebního řádu
Schvalují strategický plán školy, zprávy o činnosti a hospodaření
Vyjadřují se ke všem zásadním rozhodnutím školy, například k nákupu budov
Vyjadřují se k novým studijním programům
Brání práva členů akademické obce (vás a akademických pracovníků)
Slouží jako ideální místo k výměně informací a budování spolupráce mezi studenty a akademiky
K čemu může dále studentský senátor na VŠCHT přispět
Být prostředníkem mezi studenty a vedením školy a fakult
Podílet se na činnosti výborů senátu (pedagogický, vědeckovýzkumný a hospodářský výbor) a jejich prostřednictvím iniciovat změny
Podílet se na rozhodování o udělení projektů v rámci interní grantové agentury, zejména projektů PIGA a SIGA
Podporovat školní spolky a sebe-organizaci studentů
… a konkrétně třeba
Podpořit či iniciovat prospěšné projekty (vzdálený tisk, mikrovlnky na škole, rekonstrukce dvoru u komína, stojany na kola, skříně na chodbách)
Ovlivnit provoz školních bufetů a automatů
Dát impulz ke vzniku nových informačních systémů a mobilních aplikací – e-learning, e-student, …
Podpořit vznik programů a předmětů pro podporu měkkých dovedností studentů
Zavést více angličtiny na škole a anglicky vyučované předměty
Podpořit volnočasové aktivity, sport a tělesnou výchovu
Změnit finanční situaci našich doktorandů
Co ti senátorství přináší
Zkušenost s přinášením a prosazováním změn
Umění vyjednávat
Umění plánovat
Umění věcně diskutovat
Informace ze zákulisí vedení školy
Podpora kritického a tvůrčího myšlení
Umění být členem týmu, či ho i vést
Dobrý pocit z veřejně prospěšné aktivity a dobře odvedené práce
Osobní seznámení se s aktivními lidmi, kterým není lhostejný osud VŠCHT, napříč celou univerzitou
Co se od senátora očekává
Odhodlání a vytrvalost
Čas a chuť za agendu studentského senátu aktivně bojovat
Schopnost naslouchat a schopnost kompromisu
Obětavost a týmového ducha
Zásadovost a názor
Jaké máme senáty, jaké je zastoupení senátorů a jak dlouhá jsou funkční období
AS VŠCHT: 4 akademičtí pracovníci (,,AP”, tříleté) a 2 studenti (dvouleté) za každou fakultu; 2 AP a 1 student za celoškolské pracoviště
AS FPBT: 7 AP (tříleté); 2 doktorandi a 2 studenti z bc. či mgr. programů (dvouleté)
AS FTOP: 5 AP (tříleté); 2 doktorandi a 2 studenti z bc. či mgr. programů (dvouleté)
AS FCHI: 6 AP (tříleté); 2 doktorandi a 2 studenti z bc. či mgr. programů (dvouleté)
AS FCHT: 7 AP (tříleté); 2 doktorandi a 2 studenti z bc. či mgr. programů (dvouleté)
Jak kontaktovat senátory
Členové akademické obce VŠCHT Praha mohou využít následujících skupinových seznamů aktuálních senátorů:
Mandát studentů zvolených do AS VŠCHT je dvouletý. Každou fakultu zastupují 2 studenti, ústavy rektorátu 1 student. Při volbě do univerzitního senátu nehraje roli stupeň studia: bakalářští, magisterští i doktorští studenti kandidují a volí společně.
Členové akademické obce VŠCHT Praha mohou všechny aktuální studentské senátory univerzitního senátu kontaktovat na e-mailu grpscas@vscht.cz.
Jakub Halbrštát Student 2. ročníku magisterského studijního programu Biochemie a buněčná biologie na Ústavu biochemie a mikrobiologie. Mandát do 31. 1. 2026 bjakub.halbrstat@vscht.cz
Čím se oborově zabývám: Katalýza a fotokatalýza s využitím malých organických molekul
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Jako předsedovi mi přísluší zastupovat navenek akademický senát a ve spolupráci s místopředsedy koordinovat jeho činnost. Kromě toho bych rád přispěl k tomu, aby se VŠCHT Praha rozvíjela ve všech oblastech svého působení nejenom rychle, ale také rovnoměrně.
Milan Kouřil
Ústav kovových materiálů a korozního inženýrství (106)
Čím se oborově zabývám: Moje odborná činnost se soustředí na boj proti korozi kovů. V současnosti věnuji nejvíce času vývoji obalového souboru pro ukládání radioaktivního odpadu a korozního monitoringu, zvyšování životnosti železobetonových staveb a ochraně kovových památek. Svoje zkušenosti uplatňuji ve výuce v rámci vedení studentských prací a předmětů, jejichž náplní je i koroze kovů.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Podílím se na činnosti hospodářského výboru. Cítím odpovědnost za to, aby naše škola byla na konci mandátu tohoto senátu alespoň v takové hospodářské kondici jako na jeho začátku.
Čím se oborově zabývám: Mým odborným zaměřením jsou multikomponentní oxidové materiály pro různé fyzikální aplikace, jako jsou například scintilátory, termoelektrika nebo feroelektrika. Ať už tyto materiály připravujeme ve formě objemových vzorků nebo tenkých vrstev, velice často volíme pro přípravu metody sol-gel, kde se uplatní můj zájem o chování látek v roztocích. Výraznou část mé práce ale zabírá pedagogická činnost včetně tvorby výukových materiálů.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Jako člen pedagogického výboru se dlouhodobě zajímám například o úspěšnost studentů ve studiu ve vztahu k počtu přijímaných studentů (a s tím související diskuse o zavedení přijímacích zkoušek); zajímá mě proces internacionalizace studia; dále je pro mě důležitým tématem udržení společného základu pro chemické obory nebo další vzdělávání pedagogů. Jako člena výboru pro vědu a výzkum mě nejvíce zajímá v současnosti připravovaná novela VŠ zákona a její implementace v prostředí VŠCHT, což zásadně ovlivní doktorské studium na naší škole.
Čím se oborově zabývám: Ve své výzkumné činnosti se zabývám studiem povrchů pevných látek pomocí fyzikální a chemické adsorpce. Další oblastí mého zájmu je vývoj a optimalizace anorganických technologií.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Zapojil jsem se do činnosti hospodářského a vědecko-výzkumného výboru AS. Mým cílem je, aby se VŠCHT Praha rozvíjela a zlepšovala své postavení špičkové vědecko-výzkumné univerzity a zároveň měla vyrovnaný rozpočet.
Čím se oborově zabývám: Pracuji na ústavu Technologie vody a prostředí. Ve své výzkumné činnosti se věnuji matematickému modelování procesů, odstraňování sulfanu z bioplynu a nově transformaci kovů v životním prostředí.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V AS jsem členkou dvou výborů, vědecko-výzkumného a hospodářského. Ve vědecko-výzkumném výboru bych se ráda zaměřila na podporu mobilit, mladých akademických pracovníků a na lepší spolupráci s průmyslem. V hospodářském výboru bych ráda lépe porozuměla financování školy.
Martin Staš
Ústav technologie ropy a alternativních paliv (215)
Čím se oborově zabývám: Zabývám se analýzou konvenčních a alternativních paliv.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V akademickém senátu jsem členem pedagogického výboru. Chtěl bych se věnovat zejména problematice zkvalitňování výuky, rozšiřování nabídky předmětů v anglickém jazyce a rozšíření využití e-learningu.
Lukáš Matějovský
Ústav technologie ropy a alternativních paliv (215)
Čím se oborově zabývám: Mezi mé hlavní zájmy patří materiálová kompatibilita alkohol-benzínových paliv, elektrochemie v nevodném prostředí, studium koroze kovových konstrukčních materiálů a jejich protikorozní ochrana pomocí aplikace vhodných inhibitorů. Dále se zabývám vývojem jednoduchých prostředků pro detekci bojových chemických látek.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Jako přednášející oborových předmětů magisterského a bakalářského studijního programu jsem se přihlásil do pedagogického výboru, kde bych se rád podílel na zkvalitnění a rozvoji nových výukových forem a prostředků na VŠCHT. Velký potenciál shledávám v rozvoji e-learningu.
Čím se oborově zabývám: Vším, co souvisí s iontovou výměnou. Zejména pak selektivními sorbenty, jejich přípravou a aplikacemi v úpravě vody v energetice a průmyslu, hydrometalurgii a preparativní iontové chromatografii. Rekreačně se zabývám automatizací těchto procesů a programováním.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V rámci činnosti v pedagogickém výboru se budu snažit, aby systém studijních programů zůstal přehledný a jejich počet nepřesáhl počet studentů. Rád bych se zasadil i o širší spolupráci s univerzitami v Japonsku.
Čím se oborově zabývám: Vedle pedagogické práce se studenty bakalářského a magisterského studia a výuky předmětu Mikrobiologie je mým vědeckým polem působnosti oblast nových antimikrobiálních látek. V posledních letech dochází k významnému růstu počtu rezistentních mikroorganismů ke klasickým antibiotikům a hledání nových, zejména rostlinných zdrojů, biologicky aktivních látek je pro zachování zdraví lidské populace klíčové.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V Akademickém senátu jsem se stala členkou organizačního výboru, z titulu funkce místopředsedkyně se podílím se na přípravě zasedání. Je mi blízká pedagogická problematiky, protože pedagogická činnost na naší škole byla vždy na vysoké úrovni a chtěla bych, aby to tak zůstalo i nadále.
Čím se oborově zabývám: Moje hlavní výzkumná činnost je zaměřena zejména na vývoj analytických metod pro stanovení širokého spektra látek v různých druzích potravin, konopí, alkoholických nápojích a dalších typech vzorků. Tyto znalosti předávám studentům ve formě přednášek, výuky v laboratořích, vedení bakalářských a diplomových prací a také konzultací doktorských prací. V mé výuce se snažím předávat studentům nejen odborné informace, ale také kladu důraz na aplikaci získaných znalostí v praxi.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V AS jsem se stal členem vědecko-výzkumného a pedagogického výboru. Jsem přesvědčen, že kvalita vědy a výzkumu, stejně tak pedagogiky, je na VŠCHT na velmi vysoké úrovni. Nicméně je stále nutné tyto pomyslné laťky posouvat stále výše. Zejména v pedagogice bych chtěl zaměřit na vzdělávání vyučujících a na větší interakci se studenty během přednášek, cvičení a laboratoří.
Čím se oborově zabývám: diferenciální rovnice, deterministický chaos, počítačové algebraické systémy.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Zastávám funkci místopředsedy akademického senátu. Rád bych přispěl ke klidné a pozitivní atmosféře jak uvnitř VŠCHT, tak ve vztazích s ostatními školami a institucemi.
Čím se oborově zabývám: Věnuji se oblasti řízení technologických procesů a zpracování signálů. Především se zaměřuji na využití kybernetických a informatických systémů ve včasné diagnostice vzácných onemocnění či při pooperační rehabilitaci. Pedagogicky jsem aktivní hlavně v předmětech Počítačový sběr dat, Prediktivní řízení či Měření a řízení v průmyslových procesech.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Při své práci v senátu bych se rád zaměřil na fungování školy podle standardů 21. století. Z pohledu zaměstnance se jedná především o elektronizaci a zjednodušení administrativy či oběhu dokumentů, Z pohledu studenta se jedná o další rozšiřování e-learningové podpory, webových seminářů, či výukových videí. Jako člen hospodářského výboru dále odpovídám za efektivní nakládání s finančními prostředky.
Čím se oborově zabývám: Zabývám vývojem, přípravou a testováním vlastností (transportních a separačních) polymerních i anorganických materiálů. Dále se zabýván analýzou transportu plynů, nasycených i nenasycených vodních par a par organických látek v membránách při permeaci a sorpci a konstrukcí unikátních přístrojů. Více o naší laboratoři lze nalézt na membranegroup.cz.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V senátu předsedám vědecko-výzkumnému výboru a jsem i členem výboru pedagogického. Cílem mého působení v AS je rozšíření podpory pro vědu a výzkum na VŠCHT. Vedle zřízení projektové centra, které spatřuji jako zásadní, jde i o navýšení podpory pro mladé vědecké pracovníky, rozšíření prostředků na investice pro všechny fakulty a podpora mobilit.
Čím se oborově zabývám: Věnuji se rozvoji separačních metod, především technice kapalinové chromatografie ve spojení s hmotnostní spektrometrií. Snažím se vyvíjet nové stacionární fáze a inovativní metody analýzy. Podílím se na medicinálním a forenzním výzkumu a hlavními separovanými látkami jsou léčiva, potenciální nová léčiva a jejich metabolity a také nelegální drogy.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Zapojil jsem se do činnosti pedagogického výboru AS. Mým cílem je pomáhat při zlepšování studijních podmínek na naší škole na všech stupních a vytvářet studentům vstřícné prostředí, zároveň současně dbát na udržení kvality studia.
Čím se oborově zabývám: Dlouhodobě se věnuji dílčím disciplínám managementu, jako je strategický, inovační, projekty či procesní management, a to nejen v rovině pedagogické, ale i praktické. Mojí nejoblíbenější částí je manažerské a rizikové rozhodování.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Vždy jsem chápala, že vysoká škola je o studentech. Práci se studenty mám ráda a pedagogice se dlouhodobě věnuji, proto bych se tomu chtěla věnovat i v rámci pedagogického výboru.
Čím se oborově zabývám:Podílím se na výuce předmětů zaměřených na účetnictví, podnikové finance a ekonomiku, ve kterých využívám několikaleté zkušenosti z podnikové praxe finančního ředitele. Profesně se zabývám vypovídací schopnosti účetnictví a řízením ekonomického procesu podniků.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V rámci hospodářského výboru bych chtěl přispět k zodpovědnému a efektivnímu vynakládání prostředků včetně strategického plánování.
Akademický senát VŠCHT Praha má 27 členů. Každá fakulta je zastoupena čtyřmi akademickými pracovníky a dvěma studenty, ústavy rektorátu a další celoškolská pracoviště jsou zastoupena dvěma akademickými pracovníky a jedním studentem.
Funkční období senátorů je u akademických pracovníků tříleté, u studentů dvouleté.
Aktuální volby
Poslední řádné volby proběhly v prosinci 2023.
Následující řádné volby proběhnou v prosinci 2024, volit se bude jeden student za každou fakultu a celoškoslké studijní programy.
Volby zakládající současné složení AS VŠCHT
Informace zde uvedené popisují výsledky řádných či doplňovacích voleb, nemusí tedy reflektovat případné rezignace či zániky mandátů, které byly obsazeny z evidence náhradníků.
Podle čl. 5 odst. 10 Volebního řádu AS VŠCHT se v každé volební skupině vede evidence náhradníků, která je účinná od prvního dne příslušného funkčního období, její účinnost končí nabytím účinnosti novější evidence.
Akademiční pracovníci
Platnost evidence od 1. 2. 2023 do 31. 1. 2026
Fakulta chemicko technologická
Vyskočilová Eliška
Kovaříček Petr
Merna Jan
Holub Jan
Fakulta technologie ochrany prostředí
Arnoult Růžičková Mariana
Shumeiko Bogdan
Fakulta potravinářské a biochemické technologie
Henke Svatopluk
Fakulta chemicko-inženýrská
Jirešová Jana
Čejková Jitka
Fitl Přemysl
Koucký Jan
Ústavy rektorátu a rektorátní pracoviště
Havlík Jan
Čapek Adamec Martin
Dolejšová Ivana
Studenti
Platnost evidence od 1. 2. 2024 do 31. 1. 2025
Fakulta chemicko technologická
Hradečná Kateřina
Uřičář Jonáš
Fakulta technologie ochrany prostředí
Göksoy Güneș
Fakulta potravinářské a biochemické technologie
Husáková Markéta
Fakulta chemicko-inženýrská
Sauer Lukáš
Vališ Jan
Hrudka Jan
Matějka Filip
Steinbach Jakub
Malá Ulrika
Ústavy rektorátu a rektorátní pracoviště
Selyshchev Viktor, nastoupil 16. 1. 2024 po rezignaci Matěje Drahníka
FCHI - studenti, jeden mandát s platností do 31. 1. 2024
Na základě zániku mandátu podle čl. 7 odst. 2 Volebního řádu AS VŠCHT Praha byl osloven jediný náhradník ve volební skupině, který se svého mandátu vzdal. Proto akademický senát na mimořádném zasedání dne 29. 6. 2023 vyhlásil doplňovací volby do AS VŠCHT Praha, viz zápis z 8. zasedání AS.
S ohledem na charakter voleb (jediná volební skupina) a potenciální komplikace v důsledku probíhajících zápisů bylo rozhodnuto, že shromažďování návrhů na kandidáty neproběhne ve volební aplikaci, ale prostřednictvím emailové adresy volby@vscht.cz. Samotné hlasování již proběhne standardně ve volební aplikaci na adrese hlasovani.vscht.cz.
Malá Ulrika studentka 2. ročníku doktorského studijního programu Chemie
Kdo jsem? Jsem společenská, komunikativní a ráda se zasazuji za dobrou věc. Umím jednat s chladnou hlavou a nerada nechávám věci nedokončené. Zajímá mě interdisciplinární spojování našeho hlavního zaměření (chemie) s jinými obory a tématy hlavně „netechnického“ zaměření, ať už se jedná o umění či kynologii, která se týká mé disertace. Ve volném čase se věnuji tanci, hudbě a rekreačním sportům, ráda navštěvuji divadlo a trávím čas s příteli.
Proč byste mě měli volit? Jako studentka doktorského studia na škole působím již několik let, znám dobře její chod a všechny stupně studia. V rámci svého případného volebního období se chci věnovat nejen doktorskému programu a s ním spjatou problematikou, ale i ostatním úrovním studia, tedy bakalářskému a magisterskému. Jsem na naši alma mater opodstatněně hrdá a chtěla bych se tedy podílet na jejím rozvoji, dobrém jménu a zároveň neustále zlepšovat podmínky pro samotné studenty, již na škole studující. Jsem otevřena dialogu a skrze něj tak naslouchání Vašim požadavkům a ty dále v rámci mého případného mandátu prosazovat v akademickém senátu. Dokáži prosazovat hodnoty, ve které věřím a k případnému mandátu bych přistupovala svědomitě a s respektem k funkci.
Who am I? I am sociable, communicative, and I like to advocate for a good cause. I can act with a cool head, and I do not like to leave things unfinished. I am interested in the interdisciplinary connection of our main domain (chemistry) with other fields and topics mainly of a "non-technical" character, whether it is art or cynology, which is part of my dissertation. In my spare time I enjoy dancing, music, and recreational sports, I like to visit the theater and spend time with my friends.
Why should you vote for me? As a PhD. student, I am active at the school for several years, I know its course and all study levels well. Within the framework of my potential election period, I want to devote myself not only to the doctoral program, and related issues, but also to other study levels, i.e. bachelor's and master's. I am proud of our alma mater and would therefore like to participate in its development, its good name, and at the same time constantly improve the conditions for the students themselves, who are already studying at the school. I am open to dialogue and, through it, to listen to your demands and, within the scope of my possible mandate, to promote them in the academic senate. I can uphold the values in which I believe, and I would approach the potential mandate conscientiously and with respect for the function.
Slonková Karolína studentka 1. ročníku magisterského studijního programu Analýza léčiv
Kdo jsem? Jsem studentka 4. ročníku magisterského programu Analytická chemie. Jsem tutorka, senátorka ve fakultním senátu FCHI a mám ráda mandarinky.
Proč byste mě měli volit? Díky působení v tutorech i fakultním senátu mám přehled o studentských tématech, která by bylo možné i potřebné řešit. Tato témata jsem připravená v celoškolním senátu otevřít a stejně tak je brát v úvahu při volbě rektora. Běžící mandát v malém senátu mi dává jistou výhodu v rozkoukávání a myslím si, že mi může usnadnit dotahování projektů, které už jsme se senátory v senátu VŠCHT řešili v rámci K3S.
V roce 2022 proběhly volby na všech fakultách i ústavech rektorátu a celoškolských pracovištích. Na každé fakultě byly zvoleny čtyři mandáty, na ústavech rektorátu a celoškolských pracovištích byly zvoleny dva mandáty.
Studenti
V roce 2022 proběhly volby na všech fakultách i ústavech rektorátu a celoškolských pracovištích. V každé volební skupině byl zvolen jeden mandát.
V roce 2018 proběhly volby do studentské části univerzitního senátu na všech fakultách:
FCHT – 1 volený mandát Zároveň se konají doplňovací volby, v nichž se volí náhradníci pro mandát z voleb roku 2017
volební účast 33,7 %
senátorskou zvolena Anna Kloužková
v doplňovacích volbách zvolen Bc. Filip Čejka
Náhradníky byli zvoleni v pořadí: 1. Ing. Martin Pižl 2. Ing. Petr Marvan 3. Ing. Adam Giurg
FTOP – 1 volený mandát
volební účast 27 %
senátorem zvolen Ing. Lukáš Tůma
Náhradníkem byla zvolena: Ing. Kateřina Sklenčíková
FPBT - 2 volené mandáty Dle přechodného ustanovení volebního řádu: senátor zvolený jako první v pořadí získá mandát na 2 roky, druhý v pořadí pak mandát pouze na 1 rok
volební účast 34,1 %
senátorem zvolen Ing. Miroslav Dragoun (dvouletý mandát)
senátorkou zvolena Ing. Patricie Vodičková (jednoletý mandát)
náhradníkem byl zvolen: Bc. Matěj Malý
FCHI – 1 volený mandát
volební účast 45,2 %
senátorem zvolen Ing. Jakub Med
Náhradníky byli zvoleni v pořadí: 1. Bc. Stanislav Valtera 2. Ing. Petr Kovář 3. Ing. Ondřej Kareš 4. Ing. Patrik Fagan
Volby do studentské části Akademického senátu VŠCHT Praha
Naším revírem je akademický senát. Naše tempo je rozvážné. Našimi protivníky jsou nedomyšlené postupy školy, občasný nedostatek pozornosti zájmům studujících nebo případné bezpráví. Muži a ženy ze Studentské části akademického senátu jsou tu, aby zajistili lepší zítřky pro všechny studenty.
Ale teď vážně – jsou tu volby a my vám přinášíme přehled kandidátů.
V prostorách VŠCHT Praha se pohybuji již sedmým rokem. Za tuto dobu jsem nabyl nejen mnoho znalostí z různých oblastí chemie, ale pochytil jsem také řadu poznatků o fungování naší školy. Stejně tak jsem mohl čerpat i z vědomostí kolegů, předchozích členů senátu. Tyto zkušenosti bych nyní chtěl zužitkovat prostřednictvím aktivní účasti v akademickém senátu.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Naprosto nezbytná je průběžná kvalitní výuka cizích jazyků. Neméně důležitou součástí studentského života by měl být i odpočinek a sportovní vyžití studentů.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Jelikož působení v akademickém senátu není jen „one man show“, tak si myslím, že vlastností, kterou bych mohl v senátu uplatnit, je schopnost týmové, cílevědomé, systematické práce a trpělivost při hledání kompromisu přijatelného pro všechny strany. Jsem tak dnes zvyklý pracovat v rámci kolektivu na našem ústavu.
Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem? Chtěla bych poznat školu z jiné stránky a aspoň k něčemu tady přispět.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet? Jakmile něco dělám, tak to dělám pořádně. Tahle škola mě baví a chci, aby byla lepší a lepší.
Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval/a? Organizuju mezinárodní florbalové turnaje, takže jsem schopná zkorigovat spoustu Skandinávců. O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce? Zodpovědnost, organizovanost, nadšenost.
Především je to láska a úcta k mé alma mater. Vím, že jsem schopná udělat spoustu dobrých věcí v její prospěch.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Svým časem, zkušenostmi a energií.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Odvaha a cílevědomost – nebojím se postavit se čelem k problémům a vyřešit je. Kromě toho, mám ráda jednání s lidmi a věřím, že s každým člověkem se dá domluvit.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Přála bych si zavést sem některé inovace spojené se stravováním, například zřízení studentské kuchyňky jako alternativní možnost k menzám pro stravování se během dne, podpořit rozšíření prostorů určených ke studiu, relaxaci i k uložení osobních věcí, věnovat se organizaci a rozvíjení společenských událostí i různých zájmových skupin, sloužících především k odreagování. Důležitá je pro mě motivace studentů účastnit se studijních pobytů v zahraničí pro načerpání nových zkušeností, vědomostí i dovedností. Kladla bych obecně větší důraz právě na kvalitu výuky cizích jazyků na naší škole. Co se studjních plánů týká, bylo by dobré zhodnotit náplň a kreditní ohodnocení jednotlivých předmětů vyučovaných v rámci všech oborů. Dále bych ráda zvýšila nepříliš vysokou informovanost studentů o dění v řidících orgánech školy a snažila se vyslyšet jejich přání a stížnosti spojené se studiem.
Jednou jsem byl král, pak císař a teď malý senátor ve fakultním senátu. Chtěl bych být velký senátor. Prosazoval jsem například projekt sběru hliníku, který je už ve finální fázi a bude v nebližší době realizován, a vytvoření poháru fakult VŠCHT.
Aktivně se podílím v několika studentských organizacích, ve kterých mi říkají, že nejsem až tak na obtíž.
Správný senátor by měl být aktivní, komunikativní, charismatický a mít zdravá játra. Játra mám zatím v pohodě.
Během svého studia na škole jsem se angažoval naprosto minimálně, protože mi přišlo, že jako student nemám šanci cokoliv ovlivnit. Rozhodl jsem se stát senátorem, abych měl možnost něco změnit.
Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval/a?
Jsem jedním ze zakládajících členů České komory vodních záchranářů. Prosazujeme hlavně udržení určitého standardu výuky.
Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?
Myslím, že bychom si měli brát příklad hlavně z fungujících zahraničních univerzit. Je neuvěřitelné, jak dokáží propojovat mimoškolní aktivity s těmi školními. Ze školy se potom stává místo, které není spojeno pouze s hodinami výuky a laboratoří, ale také místo, kde se studenti potkávají a tráví tu čas.
Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?
„Malým“ senátem jsem si prošla na gymnáziu, kde jsem byla členkou školní rady. Nyní se podílím na chodu ESN (Erasmus Student Network) klubu při škole, kde jsem součástí takzvaného Boardu, jehož nedílnou součástí je i rozhodování o záležitostech klubu a jeho členech.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Ráda bych motivovala a podporovala naše studenty i akademické pracovníky, aby více využívali nabídek týkajících se studia a stáží v zahraničí.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Dívám na věci s odstupem a z různých úhlů. Jsem otevřená a komunikativní. Nejvíce bych však využila svoji schopnost nadchnout se pro nějaký projekt – a také ho dotáhnout do konce.
Nabídnout studentský pohled na věc a pokusit se tak o zlepšení vztahů mezi školou (fakultami, ústavy nebo jednotlivými kantory) a studenty.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Příspěvek studentské společnosti vidím v tom, že ve mě mohou vidět člověka, který ostatní rád vyslechne a navíc pokud to bude v mých silách, tak názory ostatních bude dále prosazovat
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Podle mého názoru patří k nejvíce potřebným vlastnostem senátora hlavně komukativnost a umění vyjednávat. Ani jedna z těchto vlastností mi není cizí.
Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval/a?
Téměř dva roky působím ve velkém senátu VŠCHT, podílel jsem se s ostatními např. na prosazení wi-fi ve všech školních prostorách. Mimoškolně se dlouhá léta věnuji rádiovému orientačnímu běhu a mám zkušenosti z pořádání mistrovských soutěží na republikové a mezinárodní úrovni. Většinou to je na postech jako hlavní rozhodčí, vedoucí tratě, vedoucí startu apod. V loňském roce jsem působil jako vedoucí startu na Mistrovství Evropy.
Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?
Jako zástupce VŠCHT jsem byl rok a půl ve Studentské komoře Rady vysokých škol, působil jsem tam v Legislativní komisi a Komisi pro doktorské studium. Snažili jsme se např. podnítit zavedení proplácení zdravotního pojištění doktorandům na veřejných vysokých školách (naše škola ho proplácí) a navýšení základního doktorandského stipendia.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Tady asi nebudu slibovat hory doly. Podle mě jde prostě o to sledovat dění na škole, mluvit se studenty a znát jejich potřeby a problémy. A následně na ně poukazovat a navrhovat řešení. Jelikož jsem to dělal doteď, hodlám v tom pokračovat.
Chci se aktivně podílet na chodu školy. V poslední době jde vidět, že škola míří správným směrem, ale občas slyším projednávaných tématech o kterých mám já i mé okolí pocit, že jsou krokem vedle, ne-li krokem zpět. Zkrátka chci reprezentovat zájmy mých známých, studentů FCHI a v podstatě celé VŠCHT.
Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval/a?
Vždy jsem se snažil aktivně podílet na dění kolem sebe, většinou se jednalo o prosazování sportovních a dalších volnočasových aktivit. Na střední jsme úspěšně prosadili možnost využívání sportovní haly studenty i mimo výuku, podporu větších sportovních a kulturních akcí od školy a města a podobně. Na VŠCHT se nyní podílím na chodu florbalového a hokejového týmu a dále při pořádání akcí, jakými byly např. Kampus Fest či Sport4Students.
Velmi často slýchávám různé stížnosti studentů, které často končí pouze u slov. Hlavní motivací tedy je, že bych to chtěl změnit a prosadit i názory nás studentů. K tomu je senát tím nejvhodnějším místem.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
V případě různých námětů či nápadů ze strany studentů zrealizuji jejich prodiskutování i s dalšími studenty. Pokud se nápad bude jevit jako dobrý a bude s ním souhlasit více studentů, rád budu prosazovat jeho přijetí v akademickém senátu.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Budu se snažit, aby se studenti cítili více zapojení do chodu školy. Rozhodně si jdu za tím, čeho chci dosáhnout a cíle chci dotáhnout až k úspěšnému konci.
Rád bych prezentoval VŠCHT nejen jako jednu z prestižních vysokých škol, ale také jako jednu ze škol, která má pozitivní přístup ke změnám. Největší zátěž školy je v mých očích nepružnost a také zbytečná byrokracie ve formě indexů. K této záležitosti bych rád znal názor většiny akademické obce VŠCHT.
Mám zkušenosti z podnikatelské sféry, které bych rád využil i ve své funkci senátora. Rád bych ještě více než v současné době prosazoval a uskutečňoval přání studentů, od trampolíny na dvoře až po utěrky místo fukarů na záchodech.
Poštěstilo se mi účastnit se několika schůzí senátu a nadchla mě jak témata, která se řešila, tak i fakt, že se studenti opravdu mohou částečně podílet na chodu školy.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Určitě schopnost prosadit svůj názor a zároveň být schopný určité míry sebereflexe. Jsem schopný vyjednávat s lidmi. A také si o sobě troufnu tvrdit, že jsem trpělivý a ochotný vzít na sebe zodpovědnost za nějaký projekt, který se potom snažím dotáhnout ke zdárnému cíli. A poslední, co bych chtěl zmínit, je ochota naslouchat názorům ostatních, tedy Vás.
Víra v kontinuitu. Vidina množství práce a možností co lze i přes vynikající kvalitu naší školy zlepšovat. Z vlastní zkušenosti vím, jak dlouho trvá se v systému školy zorientovat, a chtěl bych tak i v dalším volebním období, již bez ztráty času na zorientování, svůj volný čas věnovat rozvoji úrovně VŠCHT Praha a studentských aktivit.
Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí?
Ano, v současné době jsem druhým rokem místopředseda AS VŠCHT Praha za studentskou část (neoficiálně překládáno jako předseda studentské části). Osobně jsem se podílel především na zvýšení spolupráce studentských spolků a senátů na VŠCHT Praha, což vedlo k založení Kolegia studentských spolků a senátů, protože si myslím, že potenciál našich aktivních studentů v prosazování změn je obrovský, je však potřeba lepší informovanost a synchronizace. Dále jsem se svými kolegy ovlivnil výuku cizího jazyka, spolupracoval na jednotném manuálu pro pořádání společenských akcí v budovách školy atd.
Chci se podílet na budoucnosti VŠCHT a v Senátu se o ní rozhoduje. Mám šest let zkušeností se studiem i s mimostudijními aktivitami, proto myslím, že dokážu posoudit, co je pro studenty dobré a prosadit to.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Věnovat jí svůj čas. Když něčemu věnujete svůj čas a úsilí, výsledky se dostaví.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Co pro studenty může udělat akademický senát? Za dobu svého studia jsem s aktivitami akademického senátu nepřišel téměř do kontaktu. To asi není úplně správně. Chci přiblížit aktivy akademického senátu ostatním studentům a aktivně se podílet na dalším zlepšování naší univerzity.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Mám známé napříč obory i ročníky. Mohu tedy přednést jejich návrhy přímo v senátu, případně udělat nějaký průzkum během volných chvil přímo při výuce laboratoří.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Stejně jako v jakémkoliv jiném senátu, i funkce v akademickém senátu vyžaduje schopnosti formulovat správně své myšlenky, diskutovat o nich a argumentovat.
Motivuje mne možnost vtvořit „spojnici“ mezi studenty a AS a tím pádem oběma přiblížit činnost jedněch i druhých. Budu ráda, když budu moct osobně předat poselství a požadavky studentů.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Vzhledem k doktorskému studiu jsem schopna AS věnovat mnoho ze svého volného času.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Troufám si tvrdit, že jako senátorka jistě využiji svoji schopnost přesvědčovat ostatní tou nejméně náročnou cestou, stejně tak si myslím, že se mi bude hodit schopnost vyjádřit své myšlenky.
Chci se dozvědět něco o nitkách prostupujících naší školou, jak vlastně fungují a jak a kde se proplétají. Do čeho se investuje. Jelikož se znám se spoustou lidí nejen z řad studentů, chtěla bych řešit záležitosti, které nám všem vadí, popřípadě hledat nové cesty a kompromisy.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Díky své bujné fantazii mívám dobré nápady. Také jsem osobou, co se nebojí zeptat či prosadit si svůj názor – myslím si, že by to v této funkci bylo ceněno.
Aktívne sa podielať, zapájat a organizovať rozne študentské akcie, spoznať nových ludi, ktorý sa tiež zaujímajú o diani na škole.
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Novými návrhmi, pomoct s organizovaním roznych školských akcii. A ako som už spomínala, kedže som len prváčka a většina akademického senátu sa skladá zo starších študentov a profesorov, mohla by som riešiť problémy, sťažnosti prípadne dotazy od najmladších.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Mít možnost vyjádřit se, případně ovlivnit témata, která se nás bezprostředně dotýkají. Tlumočit názory a nápady studentů akademickým pracovníkům. Jedinečná příležitost blíže se seznámit s chodem VŠCHT. Bít se za FCHT!
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?
Přispět můžu tím, že se budu snažit rozšířit řady studentů, kteří se zajímají o mimoškolní aktivity vedoucí k propagaci a šíření dobrého jména školy. Na chodu společnosti se můžu podílet svým volným časem a přinesením nových nápadů.
O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?
Iniciativnost, zapálení pro administrativní činnosti, schopnost kompromisu a jako poslední selský rozum.
Vyhlášení voleb do Studentské části Akademického senátu VŠCHT Praha
Předsednictvo AS VŠCHT vyhlásilo na svém zasedání dne 20. 11. 2015 volby do studentské části Akademického senátu VŠCHT pro funkční období 1. 2. 2016 – 31. 1. 2018.
Volby se budou konat ve dnech 4. 1. – 5. 1. 2016, volby proběhnou ve třech volebních skupinách: FCHT, FCHI a FTOP. Hlasování proběhne elektronickou formou.
Předsedou hlavní volební komise byl předsednictvem AS VŠCHT Praha jmenován Ing. Hynek Moravec, členy komise jsou předsedové dílčích (fakultních) volebních komisí.
Předsedové Akademických senátů fakult byli požádáni předsednictvem AS VŠCHT, aby senáty jmenovaly tříčlenné dílčí volební komise a jejich předsedy.
Průběh voleb se řídí čl. 5 a 6 Volebního a jednacího řádu Akademického senátu VŠCHT.
Harmonogram a průběh voleb:
Jmenování dílčích volebních komisí fakultními AS
do 27.11.2015
Schůzka hlavní volební komise
do 4.12.2015
Shromáždění návrhů na kandidáty
do 18.12.2015
Zveřejnění kandidátek pro jednotlivé volební skupiny
K platnosti 1. kola voleb je potřeba nejméně 15% účasti v každé volební skupině. V případě neplatnosti voleb se opakování voleb musí konat do jednoho týdne tj. 11.1. – 12.1.2016.
Seznamy voličů – studentů, kteří jsou zařazeni podle čl. 2 odst. 2 a 3 do volební skupiny na fakultě, vypracuje děkanát fakulty a předá předsedovi akademického senátu fakulty do uvedeného termínu.
Kandidáty do voleb může navrhnout kterýkoliv člen Akademické obce VŠCHT Praha dané volební skupiny. Dílčí volební komise shromáždí návrhy příslušné volební skupiny členů Akademické obce VŠCHT Praha, projedná je s navrhovanými kandidáty a sestaví kandidátní listiny se jmény kandidátů uvedenými v abecedním pořadí. Kandidátní listina obsahuje informaci o stanoveném počtu volitelných míst podle čl. 2 odst. 3. Kandidátní listiny předají předsedové dílčích volebních komisí předsedovi hlavní volební komise.
Současnému rektorovi VŠCHT Praha, prof. Dr. RNDr. Pavlovi Matějkovi, končí současný mandát ke 31. 12. 2023. V září a říjnu proběhne volba kandidáta na rektora. Zvoleného kandidáta na rektora následně jmenuje do funkce prezident České republiky.
Volba kandidáta na rektora probíhá dle jednacího řádu Akademického senátu (viz dole na stránce).
Volbu rektora pro období 2024-2027 vyhlásil Akademický senát svým usnesením dne 20. června 2023.
Volební komise
RNDr. Pavel Pokorný, Ph.D. – předseda
Doc. Ing. Petra Lovecká, Ph.D.
Doc. Ing. Miloslav Lhotka, Ph.D.
Ing. Martin Staš, Ph.D.
Bc. Matěj Drahník
Organizace voleb
Podávání návrhů
Návrhy na kandidáta na rektora VŠCHT Praha můžou podávat členové akademické obce a vědecké rady VŠCHT Praha v písemné podobě v zalepené obálce nadepsané Návrh kandidáta na rektora adresované předsedovi volební komise (RNDr. Pavel Pokorný, Ph.D., Ústav matematiky, informatiky a kybernetiky) se jménem a jednoznačnou identifikací navrženého i navrhujícího do podatelny VŠCHT od 1. 9. 2023 do 19. 9. 2023 15:00.
Kandidáti, kteří přijali nominaci
prof. Dr. RNDr.Pavel Matějka
prof. Ing.Milan Pospíšil, CSc.
Akademický senát položil kandidátům otázky s prosbou o písemné odpovědi. Odpovědi obou kandidátů byly 2. 10. zveřejněny:
Současnému rektorovi VŠCHT Praha, prof. Ing. Karlu Melzochovi, CSc., končí mandát ke 31. 12. 2019. V září a říjnu proběhne volba kandidáta na rektora. Zvoleného kandidáta na rektora následně jmenuje do funkce prezident České republiky.
Volba kandidáta na rektora probíhá dle jednacího řádu Akademického senátu.
Volbu rektora pro období 2020-2023 vyhlásil Akademický senát svým usnesením dne 11. června 2019.
Volební komise
RNDr. Pavel Pokorný, Ph.D. – předseda Ing. Jan Bindzar, Ph.D. Doc. Ing. Jan Vídenský, CSc. Doc. Ing. Helena Čížková, Ph.D. Ing. Patricie Vodičková
Organizace voleb
Podávání návrhů
Návrhy na kandidáta na rektora VŠCHT Praha mohli podávat členové akademické obce a vědecké rady VŠCHT Praha v písemné podobě v zalepené obálce nadepsané Návrh kandidáta na rektora adresované předsedovi volební komise (RNDr. Pavel Pokorný, Ph.D., Ústav matematiky) se jménem a jednoznačnou identifikací navrženého i navrhujícího do podatelny VŠCHT od 2. 9. 2019 9:00 do 19. 9. 2019 15:00.