Prosím čekejte...
Nepřihlášený uživatel
logo VŠCHT
Nacházíte se: VŠCHT Praha  → Veřejná soutěž: Výběr partnera pro Redesign webu VŠCHT Praha
iduzel: 72398
idvazba: 88497
šablona: stranka_submenu
čas: 27.4.2024 07:06:44
verze: 5351
uzivatel:
remoteAPIs:
branch: trunk
Server: 147.33.89.153
Obnovit | RAW
iduzel: 72398
idvazba: 88497
---Nová url--- (newurl_...)
domena: 'www.vscht.cz'
jazyk: 'cs'
url: '/redesign-2023'
iduzel: 72398
path: 1/4111/942/994/46061/72398
CMS: Odkaz na newurlCMS
branch: trunk
Obnovit | RAW

Veřejná soutěž: Výběr partnera pro Redesign webu VŠCHT Praha

Na této stránce jsou aktuální informace o veřejné soutěži probíhající v roce 2023. Kromě zadání se zde objeví i odpovědi na dotazy zájemců, přijaté a zodpovězené během soutěže.

 

Cíl soutěže

Cílem soutěže je vybrat partnera, který následně ve spolupráci s VŠCHT Praha:

  1. navrhne novou grafickou a funkční podobu design systému (šablon) veřejných webů fungujících pod redakčním systémem VŠCHT na základě přístupu „mobile first“ a bude spolupracovat na implementaci nového design systému do současného redakčního systému, který zůstane zachován,
  2. navrhne novou grafickou a strukturní podobu webu www.vscht.cz či jeho částí.

Smyslem soutěže je na malém vzorku vybraných prvků/stránek vybrat partnera. Kompletní návrh je až předmětem samotné zakázky.

 

Podoba soutěže

Jednokolová otevřená soutěž s vahou kritérii 50 % kvalita návrhu a 50 % nabídková cena. Vítěz získá právo na uzavření smlouvy o dílo. Druhý a třetí v pořadí mají nárok na skicovné ve výši 10. 000,- Kč. V případě, že vítěz smlouvu neuzavře, přechází toto právo na další soutěžící v pořadí (účastník, jenž uzavře smlouvu o dílo, skicovné nezíská). Jedná se o zakázku malého rozsahu.

 

Harmonogram

Vyhlášení soutěže 25. 10. 2023
Termín pro odevzdání soutěžních návrhů - 20. 11. 2023
Vyhlášení vítěze - 27. 11. 2023
Zahájení realizace - 1. 12.

 

Zadání soutěže

1) Design systém VŠCHT Praha

Design systém (soubor šablon) se používá v centrálním redakčním systému vyvíjeném na míru pro VŠCHT Praha. V současnosti je použit na cca 100 webech různé velikosti, např:

Přehled v současnosti používaných komponent a šablon.

V rámci soutěže je prvním úkolem navrhnout zpracování některých komponent/šablon a pravidla pro jejich fungování v rámci použití na stránce. Komponenty a šablony zahrnuté do soutěže.

V zakázce, na kterou získá právo vítěz soutěže, bude úkolem zpracovat kompletní design systém (přehled očekávaných prvků pro přípravu cenové nabídky viz níže), předat podklady (ve vhodném webdesignerském nástroji typu Figma či obdobném) a spolupracovat s vývojáři redakčního systému VŠCHT na implementaci design systému a šablon do současného redakčního systému.

2) Vybraný web VŠCHT

Druhým úkolem je navrhnout novou grafickou a UX podobu pouze titulní strany webu www.vscht.cz (podrobněji níže). Pro soutěž je brána v potaz pouze česká verze webu. 

Hlavní web VŠCHT Praha (www.vscht.cz) slouží několika cílovým skupinám:

  • Interní uživatelé (studenti, zaměstnanci) – primární platformou ke komunikaci mnoha dílčích agend jsou jiné weby (různé informační systémy školy, intranet, web PhD studia, web PKC…)
  • Informovaná veřejnost (absolventi školy, firmy, učitelé na SŠ, novináři, akademici z jiných institucí, úředníci)
  • Zájemci o vysokoškolské studium jsou důležitou skupinou uživatelů, kterým se web snaží poskytnout snadné směrování na dílčí weby (zejména na web studuj.vscht.cz pro zájemce o bakalářské a magisterské studium)

Pro zjištění podrobnějších informací o současné struktuře a využití webu lze použít:

 

Výstupy požadované pro účast v hodnocení soutěže

1. Část – design systém

Výstup formou mockupu, pro zobrazení na mobilním zařízení a na desktopu

  • Zpracování všech komponent a šablon uvedených na https://www.vscht.cz/redesign-2023/soutez-redesign, jmenovitě těchto 7:
    • Šablona: Stránka s grafickým rozcestníkem
    • Šablona: Stránka s titulním obrázkem
    • Šablona: Stránka se submenu
    • Komponenta: výpis akcí z kalendáře
    • Komponenta: stručný výpis aktualit (bez obrázku)
    • Komponenta: html obsah se základním stylováním (h1,h2,h3, p, table, detail)
    • Komponenta: CTA tlačítko

 

2. Část – zpracování titulní strany webu VŠCHT

Výstup formou wireframe mockupu (tak, aby byla patrná funkce responzivnosti, tedy podoba a funkčnost zobrazení na různých zařízeních – od mobilních po širokoúhlé monitory)

  • Titulní strana www.vscht.cz
    • S (upraveným) současným obsahem
      • Pokud tvůrce z hlediska UX uzná za vhodné, je možné upravit či skrýt při prvním načtení některé prvky:
        • Boxy s pravými menu
        • Slider/carousel
        • Loga partnerů a projektů
        • Odkazy na externí školní systémy
        • Odkazy na sociální sítě
      • Je možné upravit strukturu, podobu a počet menu, patičky a dalších stálých prvků na stránce
    • Volné zpracování titulní strany VŠCHT
      • Pro tuto variantu není žádné omezení toho, co na první načtené stránce zobrazovat

Výstup formou rastrového náhledu finální vizuální podoby výše uvedených stránek:

  • V zobrazení pro mobilní telefon
  • V zobrazení pro širokoúhlý monitor

 

3. Část nabídková

Cenová nabídka na zakázku v rozsahu:

  • Grafické a funkční (html, styly, skripty) zpracování jmenovaných prvků design systému a šablon, které jsou uvedeny na https://www.vscht.cz/redesign-2023/seznam-pro-nabidku
  • Zpracování grafické podoby všech prvků titulní strany webu www.vscht.cz
  • Práce na UX úpravě webu www.vscht.cz (hodinová sazba, pro výpočet nabídkové ceny se použije hodnota 50 hodin, stejná hodinová sazba se pak použije na případné vícepráce bez možnosti navýšení sazby v roce 2024)
  • Předání všech podkladů ve formě výstupů z webdesignerských nástrojů (např. Figma nebo obdobné)
  • Nutná spolupráce s vývojáři redakčního systému (hodinová sazba, pro výpočet nabídkové ceny se použije hodnota 50 hodin, stejná hodinová sazba se pak použije na případné vícepráce bez možnosti navýšení sazby v roce 2024)
  • Ceny musí být uvedeny bez DPH

 

Omezení

Návrhy musí vycházet z principů, na nichž je postaveno naše CI pro online komunikaci.

  • týká se práce s logem, použití fontu a škály barev, přičemž titulní strana musí pracovat se základními korporátními barvami – bílá, černá, cihlová (viz logomanuál, strany 1-21).

Využití části CI pro online komunikaci definované v kapitolách Emoji + Layout není nutné (je určeno primárně pro sociální sítě).

 

Hodnocení soutěže

Všechny došlé návrhy se budou hodnotit v těchto kritériích:

  1. Technologická a funkční úroveň zpracování
    1. pravidla dobré ovladatelnosti (všechny součásti uživatelského rozhraní a všechny navigační prvky musí být ovladatelné nezávisle na tom, jakou technologii uživatel pro zobrazení a ovládání stránek použije. To znamená, že uživatelé musí být schopni rozhraní obsluhovat (rozhraní nemůže vyžadovat interakci, kterou uživatel nemůže provést)
    2. pravidla čitelnosti a dostupnosti – viz. http://www.pristupnost.cz/obsah-webovych-stranek-je-dostupny-a-citelny
  2. Estetické hodnocení návrhů a pravidla UX – kritérium, které hodnotí celkové estetické vyznění a UX. Důraz je kladen na dostatečný kontrast písma, použité kombinace barev, estetickou čistotu návrhu, intuitivnost, využití principů hierarchie, design tlačítek a dalších UX principů. To vše jak na desktopu, tak na mobilních zařízeních.
  3. Cena – je třeba dodat závazný položkový rozpočet a celkovou cenu díla bez DPH dle požadovaného členění (viz výše 3. Část nabídková).

Uchazeč k nabídce přikládá tři referenční práce v oblasti webového designu, bez vlivu na hodnocení, slouží jen jako prokázání kvalifikace.


Komise pro hodnocení kvality návrhů bude tvořena 5 členy; každý člen hodnotí max. 5 body estetiku a UX návrhu ze svého pohledu (hodnoceno v rozmezí 1 – 5 bodů; 5 nejlepší, 1 nejhorší) a max. 5 body praktickou funkčnost návrhu (bod 1a maximálně 2,5 bodů, minimálně 0,5 bodů; bod 1b) obdobně jako bod 1a). Celkem tedy může jeden návrh získat za technologickou a funkční úroveň zpracování max. 25 bodů, za estetiku návrhu také max. 25 bodů, celkem tedy 50 bodů v hodnocení kvality návrhu. Výsledné bodové ohodnocení kvality bude doprovázeno slovním popisem.

Výše cenové nabídky je hodnocena také maximálně 50 body, kdy cenové nabídky budou hodnoceny následujícím způsobem:

Počet bodů hodnocené nabídky = 100 x hodnota nabídky s nejnižší nabídkovou cenou / hodnota hodnocené nabídky. Bodová hodnota nabídky stanovená podle výše popsaného způsobu bude násobena váhou kritéria. Takto bude vypočtena bodová hodnota dílčího hodnotícího kritéria pro každou nabídku. Celkový maximální počet bodů v rámci dílčího hodnotícího kritéria: 100 x váhové kritérium 50 % = 50 bodů. Vyjde-li výpočtem necelý počet bodů, zaokrouhlí se výsledná hodnota podle obecných pravidel platných pro zaokrouhlování na dvě desetinná místa.


Z doručených kompletních návrhů komise určí pořadí na základě provedeného hodnocení dle stanovených kritérií, tj. poměru ceny a kvality (vítězí ten s nejvyšším počtem bodů).

Vítěz získá právo na uzavření smlouvy o dílo. Druhý a třetí v pořadí mají nárok na skicovné ve výši 10. 000,- Kč. V případě že vítěz smlouvu neuzavře, přechází toto právo na další soutěžící v pořadí (účastník, jenž uzavře smlouvu o dílo, skicovné nezíská).

Souhrn požadovaných věcí

Výstupy je třeba zasalat v elektronické podobě na emaily: krizb@vscht.cz a michal.janovsky@vscht.cz nejpozději do 20. 11. 2023

  1. Mockup návrh 7 komponent a šablon design systému VŠCHT Praha
  2. Wireframe mockup homepage webu www.vscht.cz s upraveným současným obsahem (viz zadání výše)
  3. Wireframe mockup homepage webu www.vscht.cz s volným zpracováním
  4. Výstup formou rastrového náhledu finální vizuální podoby (včetně např. obrázků) dvou výše uvedených variant:
    1. V zobrazení pro mobilní telefon
    2. V zobrazení pro širokoúhlý monitor
  5. Nabídkovou cenu na zakázku dle tohoto zadání - položkový rozpočet, celková cena díla, vše bez DPH.
  6. Tři reference v oblasti webového designu, na které jste nejvíce pyšní.

 

Dotazy obdržené a zodpovězené během soutěže

Je možné připravit místo wireframe mockupu rovnou finální design šablony a stránky včetně vyjasnění responsivity? 

Funkční prototyp (vyjasňující responzivitu) bude považován za ekvivalent wireframe pro účely soutěže.

Jaký je účel přípravy wireframe, pokud je v rámci zadání 2. části rovněž příprava finální vizuální podoby? 

Pro vyjasnění – jakkoli je to málo pravděpodobné, záměrem bylo eliminovat přihlášky do soutěže zpracované pouze jako grafické podklady např. ve Photoshopu, kde by byla dostupné pouze rastry).

Je možné použít pro zpracováí grafických návrhů ilustrační materiál z VŠCHT Praha?

Ano, kromě materiálů (obrázků) na webu VŠCHT Praha je také možné použít (pouze pro účely této soutěže) materiály z této kolekce (odkaz na sdílenou složku ve Sharepointu).

Proč potřebujete redesign? Co Vás ve VŠCHT na stávajícím ekosystému webů trápí? Máte k dispozici nějaký feedback ze strany uživatelů?

Současná podoba webů VŠCHT vznikala (a až na drobnosti pochází z) v roce 2014 a cítíme, že moderní instituce potřebuje i moderní prezentaci. Nejvýraznějším z problematických témat je funkčnost a použitelnost na mobilních zařízeních, což nám potvrzují i uživatelé.

Jaká je Vaše hlavní motivace a jakou změnu od redesignu očekáváte (výsledky, dopad).

Motivací je získat takový vzhled webu, který bude působit aktálním, moderním dojmem, při současném zajištění informační funkčnosti a snadné použitelnosti (jak na mobilním zařízení, tak na desktopu) ze strany čtenářů. 

Důležitou součástí redesignu je to, aby nová podoba design systému umožnila tvořit vhodné stránky v rámci celého ekosystému (byly překonány některá dnešní omezení design systému) - což ale není otázkou pro soutěž, ale pro samotný proces redesignu. V této soutěži vybíráme partnera pro proces redesignu, neočekáváme (resp. víme, že je nerealistické a bylo by i nevhodné až nesmyslné) finální návrh už přímo soutěžit.

Rádi bychom věděli jak máme přistupovat v rámci designu šablon a komponent, protože CI pro online komunikaci a logomanuál obsahují odlišné fonty. V Logomanuálu je font Source Sans a v CI pro online komunikaci je použit Moderat. Na současném webu je použit font Source Sans, předpokládáme že to je primárně z důvodu licenční politiky fontu Moderat. Prosíme tedy o potvrzení který z fontů je validní a máme ho použít pro design. 

Počítáme s použitím (tedy zakoupením v příslušném rozsahu) fontu Moderat pro použití v rámci webu (předpoklad je u nadpisů či dílčích prvků). Obdobně tomu tak již je na webu studuj.vscht.cz (samotný web studuj.vscht.cz není součástí soutěže, stojí nyní samostatně mimo "ekosystém" pro který je soutěžen partner pro redesign).

K fontu Moderat počítáme s použitím doplňkového fontu, vhodného pro použití na webu, pravděpodobně pro základní texty. Doplňkovým fontem může být, ale nemusí, font Source Sans. Doplňkový font by měl být dostupný zdarma s dostatečně širokou licencí.

Je prosím možné zaslat pro účely výběrového řízení font Moderat Extended? Zároveň se chceme zeptat, zda můžeme použít standardní Moderat?

Pro účely výběrového řízení (tj. včetně licenčních omezení, kdy nelze použít tento poskytnutý font pro jakýkoli jiný účel) poskytujeme balíček, který byl zakoupen pro účely CI pro online komunikaci VŠCHT.

V odůvodněném případě je možné použít i jiné řezy písma.

V nacenění budeme dodávat závazný položkový rozpočet a celkovou cenu díla. Jak je tedy myšleno, ze pro výpočet u položek nacenění se využije hodnota 50 hodin konkretni hodinové sazby?

Položkový rozpočet v nabídce by měl obsahovat samostatné nacenění uvedených položek (odrážek).

Idea je taková, že bude uvedena cena za zpracování uvedených prvků, konkrétně jde o:

o   Grafické a funkční (html, styly, skripty) zpracování jmenovaných prvků design systému a šablon, které jsou uvedeny na https://www.vscht.cz/redesign-2023/seznam-pro-nabidku

o   Zpracování grafické podoby všech prvků titulní strany webu www.vscht.cz

A k tomu další dvě položky, které jsou hodinové – a které reflektují, že počítáme s tím, že jde o proces spolupráce s předem těžko definovanými konkrétními úkony, přičemž 50 hodin je odhad náročnosti. Zároveň je cílem mít deklarovanou případnou hodinovou sazbu na případné vícepráce (protože těch 50 hodin je prostě odhad).

Aktualizováno: 16.11.2023 10:04, Autor: Jan Kříž

KONTAKT

VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Copyright VŠCHT Praha
Za informace odpovídá Oddělení komunikace

Mapa webu
Sociální sítě
zobrazit plnou verzi