Mandáty všech členů akademického senátu VŠCHT Praha zvolených za akademické procovníky trvají do 31. ledna 2026.
FCHT
Radek Cibulka
Ústav organické chemie (110)
Čím se oborově zabývám: Katalýza a fotokatalýza s využitím malých organických molekul
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Jako předsedovi mi přísluší zastupovat navenek akademický senát a ve spolupráci s místopředsedy koordinovat jeho činnost. Kromě toho bych rád přispěl k tomu, aby se VŠCHT Praha rozvíjela ve všech oblastech svého působení nejenom rychle, ale také rovnoměrně.
Milan Kouřil
Ústav kovových materiálů a korozního inženýrství (106)
Čím se oborově zabývám: Moje odborná činnost se soustředí na boj proti korozi kovů. V současnosti věnuji nejvíce času vývoji obalového souboru pro ukládání radioaktivního odpadu a korozního monitoringu, zvyšování životnosti železobetonových staveb a ochraně kovových památek. Svoje zkušenosti uplatňuji ve výuce v rámci vedení studentských prací a předmětů, jejichž náplní je i koroze kovů.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Podílím se na činnosti hospodářského výboru. Cítím odpovědnost za to, aby naše škola byla na konci mandátu tohoto senátu alespoň v takové hospodářské kondici jako na jeho začátku.
Kateřina Rubešová
Ústav anorganické chemie (101)
Čím se oborově zabývám: Mým odborným zaměřením jsou anorganické oxidové materiály pro různé fyzikální aplikace. Od doby mé diplomové práce jsem získala zkušenost s přípravou multikomponentních oxidů pro nejrůznější aplikace: supravodiče, termoelektrika, feroelektrika nebo materiály pro optické aplikace. Ať už tyto materiály připravujeme ve formě objemových vzorků nebo tenkých vrstev, velice často volíme pro přípravu metody sol-gel, kde se uplatní můj zájem o chování látek v roztocích. Fyzikální vlastnosti připravených materiálů pak většinou charakterizujeme ve spolupráci s pracovišti Akademie věd ČR.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Jako člena pedagogického výboru mě zajímá například nesoulad mezi odhodláním školy pro internacionalizaci a podporou rozvoje anglicky vyučovaných předmětů, což jsem poznala při sestavování studijních plánů pro bakalářský studijní program v angličtině. Jako člena výboru pro vědu a výzkum mě zajímá například otázka vzniku projektového centra s cílem snížit administrativní zátěž navrhovatelů a řešitelů v oblasti personálních a ekonomických záležitostí.
Miloslav Lhotka
Ústav Anorganické technologie (105)
Čím se oborově zabývám: Zabývám se studiem povrchů pevných látek pomocí fyzikální a chemické adsorpce. Další oblastí mého zájmu je vývoj a optimalizace anorganických technologií.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Zapojil jsem se do činnosti vědecko-výzkumného výboru AS. Mým cílem je, aby se VŠCHT Praha rozvíjela a zlepšovala své postavení špičkové vědecko-výzkumné univerzity.
FTOP
Lucie Pokorná
Ústav technologie vody a prostředí (217)
Martin Staš
Ústav technologie ropy a alternativních paliv (215)
Lukáš Matějovský
Ústav technologie ropy a alternativních paliv (215)
Luděk Jelínek
Ústav energetiky (218)
Čím se oborově zabývám: Vším, co souvisí s iontovou výměnou. Zejména pak selektivními sorbenty, jejich přípravou a aplikacemi v úpravě vody v energetice a průmyslu, hydrometalurgii a preparativní iontové chromatografii. Rekreačně se zabývám automatizací těchto procesů a programováním.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V rámci činnosti v pedagogickém výboru se budu snažit, aby systém studijních programů zůstal přehledný a jejich počet nepřesáhl počet studentů. Rád bych se zasadil i o širší spolupráci s univerzitami v Japonsku.
FPBT
Petra Lipovová
Ústav biochemie a mikrobiologie (320)
Čím se oborově zabývám: Od roku 2001 jsem zaměstnaná zde na VŠCHT a vyučuji předmět Izolace a charakterizace biomakromolekul, Laboratoře z biochemie, polovinu předmětu Biochemie II a podílím se na výuce předmětu Biochemie I. Dále jsem garantem nově akreditovaného magisterského programu Biochemie a buněčná biologie a doktorského programu Biochemie a bioorganická chemie. Také jsem se podílela na jeho double-degree podobě. Jsem školitelkou doktorandů, magistrů i bakalářů, kterým se věnuji při jejich laboratorní práci a prožívám s nimi jejich úspěchy i neúspěchy. Pojítkem mé vědecké práce jsou enzymy a vztah mezi jejich katalytickými vlastnostmi a strukturou. Zabývám se glykosidasami a jejich transglykosylačními vlastnostmi, nukleasami a jejich protinádorovými vlastnostmi a fosfolipasami a propojením jejich substrátové specifity s fenotypem Arabidopsis thaliana. Dále se zabývám glykoproteiny z řas a jejich protektivními účinky a proteiny z anamox bakterií.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V senátu zastávám pozici předsedkyně pedagogického výboru a jsem členkou hospodářského výboru. Z hlediska pedagogiky bych chtěla prosazovat např. propagaci pedagogického vzdělávání vyučujících. Dále také využívání e-learningu jako podpory při výuce. V hospodářském výboru je prozatím mým cílem alespoň částečně porozumět financování školy a podporovat vznik projektového centra, které by usnadnilo podávání grantových žádostí a umožnilo tak věnovat větší čas přípravě projektu než vyplňování ekonomických tabulek. Svou činností v senátu chci podporovat zdravý chod školy.
Petra Lovecká
Ústav biochemie a mikrobiologie (320)
Čím se oborově zabývám: Vedle pedagogické práce se studenty bakalářského a magisterského studia a výuky předmětu Mikrobiologie je mým vědeckým polem působnosti oblast nových antimikrobiálních látek. V posledních letech dochází k významnému růstu počtu rezistentních mikroorganismů ke klasickým antibiotikům a hledání nových, zejména rostlinných zdrojů, biologicky aktivních látek je pro zachování zdraví lidské populace klíčové.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V Akademickém senátu jsem se stala členkou organizačního výboru, z titulu funkce místopředsedkyně se podílím se na přípravě zasedání. Je mi blízká pedagogická problematiky, protože pedagogická činnost na naší škole byla vždy na vysoké úrovni a chtěla bych, aby to tak zůstalo i nadále.
Jan Pivoňka
Ústav konzervace potravin (324)
Michal Stupák
Ústav analýzy potravin a výživy (323)
FCHI
Pavel Pokorný
Ústav matematiky (413)
Čím se oborově zabývám: diferenciální rovnice, deterministický chaos, počítačové algebraické systémy.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Zastávám funkci místopředsedy akademického senátu. Rád bych přispěl ke klidné a pozitivní atmosféře jak uvnitř VŠCHT, tak ve vztazích s ostatními školami a institucemi.
Jan Mareš
Ústav počítačové a řídicí techniky (445)
Čím se oborově zabývám: Věnuji se oblasti řízení technologických procesů a zpracování signálů. Především se zaměřuji na využití kybernetických a informatických systémů ve včasné diagnostice vzácných onemocnění či při pooperační rehabilitaci. Pedagogicky jsem aktivní hlavně v předmětech Počítačový sběr dat, Prediktivní řízení či Měření a řízení v průmyslových procesech.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: Při své práci v senátu bych se rád zaměřil na fungování školy podle standardů 21. století. Z pohledu zaměstnance se jedná především o elektronizaci a zjednodušení administrativy či oběhu dokumentů, Z pohledu studenta se jedná o další rozšiřování e-learningové podpory, webových seminářů, či výukových videí. Jako člen hospodářského výboru dále odpovídám za efektivní nakládání s finančními prostředky.
Karel Friess
Ústav fyzikální chemie (403)
Čím se oborově zabývám: Zabývám vývojem, přípravou a testováním vlastností (transportních a separačních) polymerních i anorganických materiálů. Dále se zabýván analýzou transportu plynů, nasycených i nenasycených vodních par a par organických látek v membránách při permeaci a sorpci a konstrukcí unikátních přístrojů. Více o naší laboratoři lze nalézt na membranegroup.cz.
Co je v senátu mou zodpovědností a mým cílem: V senátu předsedám vědecko-výzkumnému výboru a jsem i členem výboru pedagogického. Cílem mého působení v AS je rozšíření podpory pro vědu a výzkum na VŠCHT. Vedle zřízení projektové centra, které spatřuji jako zásadní, jde i o navýšení podpory pro mladé vědecké pracovníky, rozšíření prostředků na investice pro všechny fakulty a podpora mobilit.
David Sýkora
Ústav analytické chemie (402)
Celoškolská pracoviště
Lenka Švecová
Ústav ekonomiky a managementu (837)
Karel Šteker
Ústav ekonomiky a managementu (837)