Kandidátní listiny studentů

Volby probíhají ve dnech 1.–4. prosince 2025 elektronickou formou na adrese hlasovani.vscht.cz.

 

Kandidátní listina studentů za FCHT

Obsazuje se jeden mandát ze čtyř kandidátů.

Bc. Vojtěch Boháček

Bc. Vojtěch Boháček

2. ročník MSP Organická chemie

Kdo jsem? Hola! Jmenuju se Vojta a potkáte mě na Ústavu organické chemie buď v plášti, nebo s hrnkem dobrého kafe z moka konvičky. V laboratoři se zabývám syntézou fotopřepínačů na bázi spiropyranů. Jsem pozitivně naladěný člověk, který se zejména poslední 2 roky angažuje do organizování různých akcí VŠCHT, jako je Lesamáj, 100 let Kampusu Dejvice či dnů otevřených dveří, a to i na mém bývalém gymnáziu. Rád se pravidelně účastním i Carbon-pubquizu nebo jste mě v Carbonu mohli vidět i na akustickém večeru. Rovněž aktivně pomáhám naší fakultě v Šípkáči.
Ve volném čase mě buď najdete v posilce, na tanečním parketu, motokárové dráze či doma u terárií plných ještěrek.
Jak bych svůj mandát využil? Svojí nominaci do senátu beru jako příležitost se více zapojit do chodu naší školy a vrátit jí, co mi za těch 5 let zatím dala. Chtěl bych hlavně vyřešit problém s absencí míst na sezení se stoly, kam by se člověk mohl v klidu zašít a pracovat, neboť respiria, či NTK jsou častokrát plná. Zároveň bych se chtěl věnovat problematice kreditového ohodnocení předmětů na některých oborech, či uznávání předmětů ze zahraničních výjezdů.
Jsem člověk, který se zná se spoustou studentů z mnoha koutů naší školy, tudíž naši školu vnímám z různých úhlů pohledu a jako senátor bych tedy mohl zastupoval všechny studenty. Pokud tedy budu zvolen, rád vyslechnu Vaše názory a pokusím se je v senátu prosadit.
Who am I? Hola! My name is Vojta, and you can find me at the Institute of Organic Chemistry either in a lab coat or with a cup of good coffee from my moka pot. In the lab, I work on synthesis of spiropyran-based photoswitches. I’m a positive-minded person who is especially last 2 years taking part in organizing various events at UCT Prague, such as Lesamáj, the 100 Years of the Dejvice Campus celebration, and open days — including those at my former gymnasium. I also enjoy regularly taking part in the Carbon pub quiz, and you may have seen me at the acoustic evening in Carbon as well. I also actively help our faculty through the Šípkův pohár competition.
How would I make use of my mandate? I see my nomination to the Senate as an opportunity to become more involved in the functioning of our university and to give back what it has given me over the past five years. My main goal would be to tackle the lack of seating places with tables where students can work in peace, for the respiriums and the NTK library are often full. I would also like to focus on the issue of credit evaluation for courses in certain study programs, as well as the recognition of courses taken during study stays abroad.
I’m someone who knows many students from across our university, which allows me to see our university from different perspectives, and as a senator I would therefore be able to represent all students. If I am elected, I will gladly listen to your opinions and do my best to put them through in the Senate.
 Anton Klubničkin

Anton Klubničkin

3. ročník BSP Vodíkové a membránové technologie

Kdo jsem? Ahoj,
rok se s rokem sešel a už ze mě není druhák, ale třeťák na oboru chemie a chemických technologií se zaměřením na vodíkové a membránové technologie.
Asi jste si mě někdy všimli poletovat po chodbě mezi laborkou u Miláčka, mikrovlnkou a OKáčkem, ale často mě najdete i v antikvariátu, kde pracuji. Kromě toho se rád věnuji analogové fotografii. Díky ní jsem také vedoucí spolku Foton, který se právě na analogovou fotografii zaměřuje. Mimo to rád výletuju, ať už po přírodě, hospodách nebo v poslední době i za umělci pár metrů nad zemí.
Jak bych svůj mandát využil? Každým rokem objevuji nová úskalí a mezery v tom, co mi VŠCHT neumí nabídnout. Ačkoliv to, co mi škola dává, výrazně převyšuje tyto drobné nedokonalosti, rád bych se na ně přesto zaměřil. Jednou z nich je naučit se lépe psát a případně i prezentovat. Během nedávno proběhlé SVK jsem pocítil, jaké mám v těchto dovednostech rezervy, jak správně napsat anotaci, jak si připravit prezentaci apod.
Vím, že PKC pořádá různé semináře (a sláva jim za to). Nejedná se však o systematické řešení, ale spíše o „záplaty“ problémů.
V další části bych se rád zaměřil na podporu studentů, kteří to studium nemají jednoduché a musí při studiu pracovat, aby si mohli dovolit koleje a další náklady. Tuto podporu bych rád posílil formou stipendií, a to na úkor stipendií určených pro první ročníky.
 Liaqat Rasheed M.Sc.

Liaqat Rasheed , M.Sc.

1. ročník DSP Chemistry

Who am I? I am Rasheed Liaqat from Pakistan, as PhD scholar in Department of Organic Chemistry, UCT.
How would I make use of my mandate? I am able to work for humanity and discuss any problem to the students specially foreigner came from any counter I will represent and provide an information regarding travelling, visa process, academic issues etc.
Bc. Daniel Vojvoda

Bc. Daniel Vojvoda

2. ročník MSP Vodíkové a membránové technologie

Kdo jsem? Jsem aktivní student, který se zajímá o dění na škole a chtěl by posunout její fungování zase o krok k lepšímu. Na škole mě můžete znát třeba ze Šípkáče, kterého se pravidelně účastním. Mimo to se snažím všemožně pomáhat na školních akcích, jako jsou třeba dny otevřených dveří nebo Noc vědy. Ve škole ale nejsem pořád a rád si odpočinu u jakéhokoliv sportu, případně u knížky. Mám za sebou taky Erasmus na TU Delft v Nizozemí, což mi dalo spoustu cenných zkušeností a vhled do fungování jiných univerzit.
Jak bych svůj mandát využil? I am an active student who takes an interest in what’s happening at the university and would like to help move its functioning a step further. You might know me from Šípkáč, which I regularly take part in. Besides that, I try to help at various school events, such as Open Days or the Night of Scientists. I’m not at school all the time though, and I like to relax by doing almost any sport or by reading a book. I also completed an Erasmus stay at TU Delft in the Netherlands, which gave me valuable experiences and insight into how other universities operate.
Who am I? Jako senátor bych se chtěl věnovat hlavně dvěma klíčovým tématům. Tím prvním jsou invitation e-maily. U nich bych se chtěl zasadit o změnu jejich formy (a hlavně četnosti). Tím druhým tématem jsou potom magisterské programy. Naše škola je bude moct v dohledné budoucnosti upravit a změnu, kterou bych u nich rád viděl, je omezení obsahového překryvu předmětů tak, aby se napříč předměty neopakovala stejná témata.
How would I make use of my mandate? As a senator, I would like to focus mainly on two key topics. The first one concerns invitation emails, where I would like to push for changes to their format (and especially their frequency). The second topic is the master’s programmes. Our university will have the opportunity to revise them in the near future, and the change I would like to see is a reduction of content overlap between courses so that the same topics are not repeated across the curriculum.
 

Kandidátní listina studentů za FTOP

Obsazuje se jeden mandát jednou kandidátkou.

Ing. Annelie Kadlecová

Ing. Annelie Kadlecová

2. ročník DSP Chemie a technologie ochrany životního prostředí

Kdo jsem? Ahoj, někdo mě znáte pod přezdívkou Annie a ano, už jsem ve velkém senátu chvíli byla, díky loňským doplňovacím volbám. Na VŠCHT už jsem nějaký ten pátek a tak nějak už tuším, co je dobré, co by mohlo být lepší a co jde reálně zlepšit. Bydlím na ústavu chemie ochrany prostředí ve třetím patře, kam když zvládnete trefit, ráda vám o sobě řeknu něco víc.
Jak bych svůj mandát využila? Ve škole spousta z nás tráví více času než by bylo zdrávo. Ráda bych udržela trend rozvoje studentských míst a to, že v bufetech bude rozumná svačinka i po čtvrté hodině.
 

Kandidátní listina studentů za FPBT

Obsazuje se jeden mandát jednou kandidátkou.

Ing. Daniela Doubková

Ing. Daniela Doubková

2. ročník DSP Biotechnologie

Kdo jsem? Jsem aktivní studentkou a senátorkou na VŠCHT, krom toho působím jako místopředsedkyně Kolegia studentských senátů a spolků. Ve volném čase ráda tancuji, poslouchám hudbu a cestuju po světě. Na poličce mám momentálně několik rozečtených knih o černých dírách a vesmíru, mám totiž slabost pro nové knihy, které mě zaujmou. A protože je občas potřeba vyvážit technické studium něčím odlehčenějším, už pár let se učím korejsky.
Jak bych svůj mandát využila? Jako studentská senátorka působím už rok a za tu dobu jsem pronikla ještě hlouběji do dění na VŠCHT. Podílela jsem se na implementaci nové normy pro doktorské studium, prosadila zavedení dostupných menstruačních pomůcek a dlouhodobě se věnuji tématům spojeným s udržitelností. Mým dalším zájmem je zlepšení fungování Kafionu tak, aby lépe odpovídal potřebám studentů.
Do budoucna se chci zaměřit na spravedlivější financování doktorandů během zahraničních výjezdů, rozvoj anglických předmětů a nových akreditací a také na digitalizaci administrativy, která by studentům i zaměstnancům usnadnila každodenní fungování. Mojí vizí je moderní a otevřená VŠCHT, kde mají studenti skutečný prostor ovlivňovat věci kolem sebe.
Who am I? I am an active student and senator at the University of Chemistry and Technology in Prague. I also serve as vice-chair of the K3S. In my free time, I enjoy dancing, listening to music and travelling the world. I currently have several books on black holes and space on my shelf as I cannot resist buying new books that catch my interest. To balance my technical studies, I have been learning Korean for a few years now.
How would I make use of my mandate? I have been a student senator for a year now, during this time I have gained a deeper insight into the workings of the UCT. I have been involved in issues related to sustainability, including the introduction of affordable menstrual products, and the implementation of a new standard for doctoral studies. I am also interested in improving the functioning of Kafion to better meet the needs of students.
Going forward, I intend to prioritise fairer funding for doctoral students on internships abroad, the development of English-language courses and new accreditations, and the digitisation of administrative processes to make everyday life easier for students and staff. I envisage a modern and open UCT where students can genuinely influence their surroundings.
 

Kandidátní listina studentů za FCHI

Obsazuje se jeden mandát ze sedmi kandidátů.

 Barbora Bačáková

Barbora Bačáková

2. ročník BSP Analytická chemie

Kdo jsem? Ahoj, jsem Barča a studuji ve 2. ročníku bakalářského programu Analytická a forenzní chemie. Od začátku studia se snažím být aktivní součástí dění – ať už jako propagátor na Gaudeamu, vedoucí na seznamováku pro prváky, nebo jako pomocník při aktivitách v Šípkově poháru. Mimo školu se snažím být aktivní i ve volném čase. Už od mala se věnuji házené a hře na kytaru. K tomu se starám o dvě kočičky (Edu a Olivu), takže doma se rozhodně nenudím. :)
Jak bych svůj mandát využila? Díky mému zapojení ve školních spolcích mám dobrý přehled o dění na celé škole. Tyto zkušenosti mi daly potřebnou organizovanost a naučily mě efektivně přistupovat k řešení problémů v týmu. Kandiduji do senátu, abych tyto dovednosti využila ve prospěch školy.
Ing. Martin Jež

Ing. Martin Jež

2. ročník DSP Měření a zpracování signálů v chemii

Kdo jsem? Zdar, jmenuju se Martin Jež a.k.a. Ěžek a jsem v druhém ročníku doktorského studia na Ústavu Matematiky, Informatiky a Kybernetiky, kde se zabývám metodami identifikace dynamických systémů. Na škole působím mimo jiné jako cvičící Matematiky A. Jsem čistokrevným odchovancem naší školy, na bakaláři obor Chemie a na inženýra Senzorika a Kybernetika v Chemii. Taky jsem souběžně se SeKy tři semestry jezdil do Holešovic na Ústav ekonomiky a managementu na obor Projektové řízení inovaci, ale druhou diplomku se mi tam už dělat nechtělo 😅. Už od prváku bakaláře jsem se motal v různých spolcích, dříve hlavně Divadlo (V)ochotných Chemiků a Chempro, tedy improvizační divadlo. Taky už od prváku hraju za školu lední hokej. Mezi lety 2020-2023 oddíl ledního hokeje i vedl a dodnes jsem aktivní ve Sportovním Klubu VŠCHT. Krom ledový plochy mě můžete spatřit ve volné přírodě třeba v Carbonu na Karaoke.
Jak bych svůj mandát využil? Za ty roky co jsem na škole jsem získal širokou škálu zkušeností a dovedu vnímat problémy na škole holisticky (To slovo mě naučili v Holešovicích). Svůj mandát bych využil k rozvoji kultury a sportu na škole. Aktuální téma je i výuka matematiky na škole, kde budu moct komunikovat zájmy studentů, přičemž chápu problematiku i z pohledu vyučujícího. Rád bych svůj pohled využil ke zvýšení prostupnosti matematiky, aby se však příliš nepolevilo na kvalitě probírané látky. Vyznám se i v IT, tak bych rád zatlačil na vylepšení EMILa, ať zase fungují jídelníčky a třeba i usnadnění navigace na škole.
Who am I? Hey, my name is Martin Jež a.k.a. Edgy Hedgy and I'm second year PhD. candidate at the Department of Mathematics, Informatics and Cybernetics, where I focus on indentification methods of dynamical systems. I am also an Mathematics A excercise class assistant. I'm pure bred UCT student, my bachelor vas in Chemistry and my master degree was in Sensors and Cybernetics in Chemistry. As I was doing my masters degree I also attended three semesters of Innovation Project Management, but I didn't feel like writing a second diploma thesis 😅. Since my bachelors I have been very active in various extracurricular activities, early on mainly the Theatre student club, mainly the improv section. Also since my first year I play Ice Hockey in the university team. In the years 2020-2023 I acted as a manager of our team and to this day I am very active in UCT Sports Club. Outside of the ice rink you can spot me in the wild for example at Karaoke in Carbon.
How would I make use of my mandate? For all those years spent at this school I acquired wide range of experiences and I am able to judge issues at our school holistically (They taught me this word at out school of business). I would use my mandate for supporting culture and sport at our school. A recent topic is Math teaching, where I will be able to communicate the needs of student, while still understanding the issue from the teachers point of view. I would like to use my insight in the topic to improve the succes rates in Maths, whilst not degrading the quality of the subject. I also know a thing or two about IT, so I would like to improve the EMIL information system, so the campus cafeteria menus work again and to simplify navigating the school.
Bc. Marek Klíma

Bc. Marek Klíma

2. ročník MSP Fyzikální chemie

Kdo jsem? Jsem Marek Klíma, ale mnozí z vás mě znají jako Marka ze zpráv. Již druhým rokem na oboru Fyzikální chemie a rád bych pokračoval na doktorské studium. Až do nedávna jsem působil na dnech otevřených dveřích. Mé celoživotní moto je, že vše je jednoduší s humorem, ale to neznamená, že neberu věci vážně. Říkám si, že bych škole mohl přinést i jinak, než jen děláním memů.
Jak bych svůj mandát využil? Z aktuálních problému školy, bych se především snažil soustředit na invitation spam. Rád bych vyzvedal studentské problémy v senátu. Nejvíce bych se asi soustředil na vnitřní fungování školy.
Ing. Ulrika Malá

Ing. Ulrika Malá

4. ročník DSP Chemie

Kdo jsem? Jsem společenská, komunikativní a ráda se zasazuji pro dobrou věc. Umím jednat s chladnou hlavou a nerada nechávám věci nedokončené. Zajímá mě interdisciplinární spojování našeho hlavního zaměření (chemie) s jinými obory a tématy hlavně „netechnického“ zaměření, ať už se jedná o umění či kynologii, která se týká mé disertace. Ve volném čase se věnuji tanci, hudbě a rekreačním sportům, ráda navštěvuji divadlo a trávím čas s přáteli.
Jak bych svůj mandát využila? Jako studentka doktorského studia na škole působím již několik let, znám dobře její chod a všechny stupně studia. V rámci svého případného volebního období se chci věnovat nejen doktorskému programu a s ním spjatou problematikou, ale i ostatním úrovním studia, tedy bakalářskému a magisterskému. Jsem na naši alma mater opodstatněně hrdá a chtěla bych se tedy podílet na jejím rozvoji, dobrém jménu a zároveň neustále zlepšovat podmínky pro samotné studenty již na škole studující. Jsem otevřena dialogu a skrze něj tak naslouchání Vašim požadavkům a ty dále v rámci mého případného mandátu prosazovat v akademickém senátu. Dokáži prosazovat hodnoty, ve které věřím a k případnému mandátu bych přistupovala svědomitě a s respektem k funkci.
Ing. Jan Polena

Ing. Jan Polena

4. ročník DSP Molekulární chemická fyzika a senzorika

Kdo jsem? Jsem studentem 4. ročníku doktorského programu na Ústavu fyzikální chemie a zároveň 3. ročníku programu International Max Planck Research School v Německu. Zabývám se kvantovou teorií molekul a své přemotivované nadšení z vědy bych rád přenesl také do senátního sektoru!
Jak bych svůj mandát využil? Školní bezpečnostní systém nás zrazuje. Hlášení z reproduktorů je mimo chodby jen nepatrně slyšet, a upozorňujících mailů si nezanedbatelná část školy na první dobrou nevšimne. Dostalo-li by se mi mandátu, první věcí, kterou bych plánoval prosadit, by byla tvorba školní mobilní aplikace jako spolehlivého komunikačního kanálu. Jejím primárním cílem by bylo okamžitě upozornit uživatele na příp. bezpečností riziko na škole, a to i navzdory vypnutému vyzvánění. Aplikace by sekundárně mohla být multifunkčně využívána k oznámení školních akcí, speciálních přednášek, novinek apod. Obdobná aplikace už úspěšně funguje na jiných univerzitách (např. UPOL), tak proč by nemohla i u nás?
Dříve jsem působil v žákovském parlamentu na Masarykově střední škole chemické (mimo jiné i na své základní škole) po celou dobu svého studia. Již delší dobu se zajímám o dění na fakultě, a rád bych se aktivně podílel na jejím rozvoji.
Pravidelně organizuji ústavní studentsko-zaměstnanecké akce a tradičně se účastním většiny celoškolních akcí. Dostává se mi tak vhodné příležitosti vyslechnout věcné připomínky a nápady stran studentů i zaměstnanců na zkvalitnění chodu nejen naší fakulty, nýbrž celé školy. Dostalo-li by se mi mandátu, budu tyto věcné návrhy, primárně však v zájmu nás doktorských studentů, pevně hájit a prosazovat!
Who am I? I am a fourth-year doctoral student at the Department of Physical Chemistry and a third-year student at the International Max Planck Research School in Germany. I study the quantum theory of molecules and would like to expand my enthusiasm for science also to the Senate!
How would I make use of my mandate? The school's security system is failing us. Announcements from the loudspeakers can be barely audible outside the corridors, and a significant proportion of the school does not notice warning emails at first glance. If I were given the mandate, the first thing I would push for would be the creation of a school mobile app as a reliable communication channel. Its primary goal would be to immediately alert users to any security risks at the school, even if their phones are on silent mode. Secondarily, the app could also be used multifunctionally to announce school events, special lectures, news, etc. An analogous app is already working successfully at other universities (e.g., UPOL), so why couldn't it work here too?
I was previously active in the student parliament at Masaryk Secondary School of Chemistry (as well as at my elementary school) throughout my studies. I have been interested in the activities of the faculty for quite some time now. As such, I would like to actively participate in its growth.
I regularly organize department student-employee events and traditionally participate in most university-wide events. This gives me a great chance to hear practical comments and ideas from students and employees on how to improve not only our faculty, but the whole school. If I get the mandate, I'll strongly defend and push for these practical suggestions, primarily in the interests of us doctoral students!
Ing. Daniel Šlemar

Ing. Daniel Šlemar

1. ročník DSP Chemie

Kdo jsem? Jmenuji se Daniel a jsem prvním rokem studentem doktorského programu na Ústavu analytické chemie. Již při bakalářském studiu jsem byl člen spolku Tutoři, kde jsem se mimo jiné podílel na rozjezdu tutořího Instagramu. Nebojím se otevírat nepříjemná témata, pokud to studentům může zjednodušit nebo zpříjemnit život. Rád hledám cesty, jak věci dělat efektivněji a praktičtěji. Inicioval jsem například zasílání automatických e-mailů ze SIS při zapsaní výsledků zkoušky / známky do Grupíčku.
Jak bych svůj mandát využil? Kandiduji, protože mi záleží na tom, aby se nám na VŠCHT studovalo co nejlépe. Chci aktivně řešit studentské problémy a posouvat naši univerzitu směrem k větší otevřenosti a pohodlí pro studenty. Byl bych rád, kdyby za doby mého mandátu směřovalo smýšlení VŠCHT směrem k zahraničním univerzitám. Mezi mé další vize (možná jen zbožná přání) patří např. zprovoznění funkční mobilní aplikace, centrální zrušení tisku závěrečných prací napříč všemi ústavy, nebo zlevnění kávy v automatech.
 Aleš Toman

Aleš Toman

2. ročník BSP Fyzikální a výpočetní chemie

Kdo jsem? Jsem někdo, kdo věří v praktický přístup.
Jak bych svůj mandát využil? Mým cílem ve studentském senátu je jednoduše zastupovat zájmy studentů.