Využijte jednu z možností, jak se spojit s ombudsmankou Klárou Muzikářovou.
Společně projdete celou záležitost. Rozhovor s ombudsmankou nepředstavuje sám o sobě oficiální oznámení o jakémkoli problému, obavě nebo stížnosti. Pokud dospějete k závěru, že je takové řešení nevyhnutelné, proberete spolu další postup. Může se ukázat, že se Vaše záležitost dá řešit neformálním způsobem, poradenstvím, nalezením smírného řešení, mediací či prostřednictvím třetí osoby. Prioritami celého procesu jsou důvěrnost sdělených informací, ochrana účastníků situace a hledání co nejvhodnějšího možného řešení.
Ombudsmanka je při své práci vázána principy, které jsou uvedeny níže ve směrnici Sociální bezpečí na VŠCHT Praha.
Jak začít?
1. Ozvěte se ombudsmance, a to e-mailem, telefonicky či přes anonymní komunikační prostředek SafeTalk.
Pokud se rozhodnete pro využití SafeTalku, Vaše zpráva se dostane k ombudsmance a můžete anonymně probrat možnosti řešení a třeba si následně můžete (ale nemusíte) domluvit i osobní schůzku.
To, že je oznámení podáno anonymně, samo o sobě neznamená, že věc bude řešena jen na základě tohoto anonymního podnětu.
Nové téma
Pokračovat v konverzaci
Co si připravit?
V obou případech velmi pomůže, pokud uvedete co nejvíce konkrétních informací, jako je popis situace, její vývoj, uvedení osob, které jsou v situaci angažovány (dostačující je použít anonymní popis, např. student, zaměstnankyně, pedagogický pracovník apod.), vaše vnímání a postoje k celé situaci. Přínosem bude i vaše sdělení, jak by situace měla být z vašeho pohledu vyřešena.
Jak bude situace řešena?
Dáváme přednost řešení problému neformální cestou – poradenstvím, mediací, vysvětlením události, nalezením smírného postupu mezi oběma stranami a prevencí do budoucna. V případě, že se takový postup ukáže jako neefektivní, můžete podat oficiální podnět k Etické komisi, Disciplinární komisi VŠCHT Praha či k jinému relevantnímu orgánu školy.